همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار پیاپی حوالی اسلاویانسک در شرق اوکراین گزارش داد.

 انفجارهای شدید در شرق اوکراین

به گزارش روزیکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از اسلاویانسک، ˈاستلا خوروشِواˈ سخنگوی فعالان هوادار روسیه در این شهر اعلام کرد: پس از تیراندازی هایی که صدای آن یک شب قبل ازهمه پرسی به گوش رسید، درگیری ها امروز در روستای ˈآندری ایوکاˈ و در ورودی جنوبی این منطقه با 110هزار نفر جمعیت محاصره شده توسط نیروهای اوکراینی از سر گرفته شد.

وی از وجود قربانیانی در جریان این درگیری ها خبر داد اما به تعداد آن ها و این که به کدام گروه درگیر تعلق داشتند، اشاره ای نکرد. این درحالی است که صدای شلیک از سلاح سنگین تا صبح ادامه داشته است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهای پیاپی و صدای شلیک سلاح خودکار در نزدیکی مرکز اسلاویانسک در شب گذشته خبر داد.

این گزارش با اشاره به این که همه پرسی در مورد استقلال شرق اوکراین در اسلاویانسک صبح روز یکشنبه  آغاز شده و تا ساعت 20 به وقت محلی ادامه خواهد داشت، افزود: مقامات کی یف این همه پرسی را غیرقانونی می دانند.

بیش از 40 کشته در حمله نیروهای اوکراینی به ماریوپل

شبه نظامیان طرفدار روسیه از کشته شدن بیش از 40 نفر در جریان حمله نیروهای اوکراینی به شهر ماریوپل در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، یک مقام شبه نظامیان مخالف دولت اوکراین که نامش فاش نشده است روز شنبه اعلام کرد: در جریان حمله نیروهای امنیتی اوکراین به ماریوپل در دو روز اخیر 40 تا 100 نفر از طرفداران فدرالی شدن دولت اوکراین کشته شده اند.

این در حالی است که میروسلاو رودنکو معاون فرمانده شبه نظامیان منطقه دونباس (استانهای دونتسک و لوهانسک) نیز روز یکشنبه به ریانووستی گفت: نیروهای گارد ملی اوکراین روز گذشته به مرکز پلیس ماریوپل حمله کردند.

این حمله به دلیل خودداری ماموران پلیس از تیراندازی به سوی مردم انجام گرفت و بر اثر آن شماری از ماموران پلیس از جمله فرمانده پلیس رانندگی منطقه ماریوپل کشته شدند.

مقر پلیس در جریان این حمله به آتش کشیده و فرمانده پلیس ماریوپل نیز ربوده شد.

رسانه های خبری روسیه همچنین از ربوده شدن شهردار ماریوپل خبر داده اند.

کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز عصر دیروز از انهدام یک نفربرزرهی نیروهای اوکراینی در ماریوپل توسط شبه نظامیان خبر داد اما به تلفات این حادثه اشاره ای نکرد.

در همین حال آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین روز جمعه از کشته شدن یک نیروی دولتی و مجروح شدن پنج سرباز دیگر در جریان اقدامات نظامی امروز خبر داد.

شهر ماریوپل در استان دونتسک از 15 ماه آوریل گذشته چند بار مورد حمله نیروهای دولتی اوکراین قرار گرفته و بر اثر این حملات دهها نفر از ساکنان شهر و شبه نظامیان مستقر در آن و نیز پرسنل واحدهای امنیتی اوکراین کشته و مجروح شده اند.

کد خبر 259181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز