شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: کنگره سرداران و شهدای استان کرمان با نام "پیام آسمانی" و با محوریت شهدای مخابرات استان برگزار می‌شود.

شهید

به گزارش ایسنا، سردار"محمد مطهری" صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سپاه ثارالله استان کرمان با توجه به شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و اراده‌ی جهادی" برنامه‌های متنوع اقتصادی و فرهنگی را در برنامه خواهد داشت.

وی افزود: سپاه که همواره اجرای برنامه‌ها و دستورات مقام معظم رهبری را بر خود واجب می‌داند، پیگیری بحث اقتصادی مقاومتی را در زمینه اقتصاد و اقدامات متعدد فرهنگی از جمله اجرای حلقه صالحین، سرکشی از خانواده شهدا، اعزام راهیان نور، اعزام به حرم مظهر امام راحل در سالروز ارتحال و ... را انجام خواهد داد.

مجله  آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله آشنایی با زندگینامه شهدای دفاع مقدس / مجله چهره‌های دفاعی ایران / مجله نهادهای دفاعی ایران / مجله تجهیزات دفاعی ایران / مجله روایات و خاطرات جنگ تحمیلی /

مطهری بیان کرد: همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر استان و به صورت پایگاهی و حوزه‌ای از دیگر برنامه‌های فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: به عنوان مثال در طول سال 300 یادواره شهدا برگزار خواهد شد به گونه‌ای که یادواره شهدای توپخانه هفته قبل برگزار شد ضمن اینکه خردادماه سال جاری یادواره شهدای بسیم‌چی و مخابرات سپاه ثارالله استان کرمان هم برگزار خواهد شد.

مطهری با اشاره به اینکه کنگره سرداران و شهدای استان کرمان با محوریت شهدای فاوا(فناوری اطلاعات و امنیت) در سالگرد آزاد سازی خرمشهر برگزار می‌شود بیان کرد: در این روز از کتاب "برای دیدنم ماه را نگاه کن" که پیرامون خاطرات سردار شهید "محمد علی ابراهیمی" مسوول مخابرات لشکر ثاراالله در دفاع مقدس نگارش شده است رونمایی می‌شود.

وی سپس گفت: عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر طی 24 شبانه روز نبرد سخت و طاقت فرسا در سال 61 انجام شد که در سالگرد این رخداد مهم تاریخی کنگره سرداران و شهدای استان کرمان با نام"پیام آسمانی" برگزار خواهد شد.همچنین در تیرماه 93 یادواره شهدای مداح با محوریت شهید احمد شول(از علمداران سیرجان) و یادواره شهدای تدارکات نیز در شهریورماه برگزار می‌شود.در هفته دفاع مقدس امسال نیز برگزاری یادواره شهدای زرهی و در هفته بسیج هم یادواره شهدای طلاب و روحانی در دستور کار اجرای برنامه‌های فرهنگی قرار دارد.

وی اظهار کرد: به علاوه اسفندماه 93 یادواره شهدای دانشجو برگزار خواهد شد ضمن اینکه در طول سال برپایی یادواره‌های متعدد شهدا در شهرستان‌های استان نیز جهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ شهادت انجام می‌شود.

مطهری همچنین به اجرای طرح"دجال‌واره" توسط سپاه ثارالله استان کرمان اشاره و تاکید کرد: در این طرح که مشکلات و مضرات استفاده از ماهواره و پیامدهای منفی آن آگاه‌سازی می‌شود همه اقشار بسیج روی کار آمده و در قالب نهی از منکر مردم را ارشاد خواهند کرد. طرح دجال‌واره کاملاً جنبه ارشادی خواهد داشت به گونه‌ای که مردم خود ترغیب به تحویل ماهواره‌ها خواهند شد و بعد از جمع آوری آنها، سپاه اقدام به انهدام ماهواره‌ها خواهد کرد.

کنگره سرداران و شهدای استان کرمان با نام "پیام آسمانی" و با محوریت شهدای مخابرات در تاریخ سوم خردادماه سال جاری ساعت 17 در تالار خانه شهر برگزار و همچنین تندیس یادواره به خانواده 150 شهید واحد مخابرات اهدا خواهد شد.

کد خبر 259637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز