سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با ایام عملیات بیت‌المقدس، یادواره ۲۵۰ شهید اردیبهشت‌ماه و والدین شهدا در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مراسم پنج ‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز وفات راوی حماسه کربلا، حضرت زینب (س) از ساعت 17 بعدازظهر در حسینیهٔ امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار خواهد شد.

در این یادواره ضمن بزرگداشت ایثار و مقاومت یکصد و ۵۸ شهید عملیات بیت‌المقدس و شهدای اردیبهشت ماه قزوین، همچنین یاد و خاطره‌ ۹۲ تن از والدین شهدا که سالروز عروجشان در این ماه است گرامی داشته خواهد شد.

آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس به عنوان بزرگ‌ترین پیروزی سیاسی- نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال دوم جنگ، از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

در این عملیات توفیقات نظامی قابل توجهی از جمله آزادی ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی بدست آمد و دشمن متجاوز برای اجتناب از تلفات بیشتر و حفظ بصره، با سرافکندگی بسیار، از خاک ایران عقب نشست.

این عملیات بزرگ و غرورآفرین که با اهداف استراتژیک و تاکتیکی خاصی به انجام رسید، ضمن آنکه توانست در سه مرحله، خرمشهر را که در چهارم آبان ۱۳۵۹ و پس از ۳۵ روز مقاومت بی‌نظیر، سقوط کرده بود را در ساعت ۱۱ بامداد سوم خرداد ۱۳۶۱ آزاد سازد، تغییرات چشمگیری را در روند جنگ ایجاد کرد و ایران را در موضعی فرادست قرار داد.

کد خبر 259315
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز