همشهری آنلاین: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعزام پزشکان متخصص به استان های کشور برای ویزیت والدین شهدا که قادر به سفر به تهران نیستند، خبر داد.

سید محمد علی شهیدی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد علی شهیدیˈ در حاشیه همایش تجلیل از پدران آسمانی در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که بسیاری از والدین شهدا کهولت سن و بیش از 80 سال سن دارند، سفر به تهران برای درمان های پزشکی برای آنها دشوار است.

مجله  آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷)مجله آشنایی با زندگینامه شهدای دفاع مقدس / مجله چهره‌های دفاعی ایران / مجله نهادهای دفاعی ایران / مجله تجهیزات دفاعی ایران / مجله روایات و خاطرات جنگ تحمیلی /

وی با بیان اینکه تیم های پزشکان متخصص برای رفاه حال این افراد به شهرستان های مختلف اعزام می شوند، اظهار داشت: در صورتی که نتوان این افراد را در محل زندگی خود توسط متخصصان اعزامی درمان کرد، آنها برای مداوا به تهران منتقل خواهند شد.

معاون رییس جمهوری از پایان کار ویزیت والدین شهدا در چهار استان کشور خبر داد و گفت: در سایر استان ها نیز فرآیند درمان این افراد در حال اجراست.

صندوق سلامت مشکل برخی از داروها را رفع می کند

شهیدی با بیان اینکه بسیاری از اقلام داروهای مصرفی والدین شهدا تحت پوشش بیمه های درمانی نیست، گفت: برای رفع این مشکل از صندوق سلامت استفاده کرده ایم یعنی مابقی هزینه هایی را که بیمه پرداخت نکرد از طریق صندوق سلامت بنیاد شهید بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ سقفی برای پرداخت این مبالغ وجود ندارد، گفت: عملا این داروها برای والدین شهدا رایگان است هر چند هزینه های بیمارستانی نیز مشمول این قانون است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در صورت استفاده از خدمات بیمارستان های خصوصی نیز با دریافت نامه ای از آن مرکز هزینه ها توسط معاونت درمان بنیاد شهید پرداخت می شود.

شهیدی با اشاره به مصوبه ای از مجلس اظهار داشت: بر اساس این مصوبه خانواده شهدایی که بازنشسته شده اند، خدمات بیمه ای آنها تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

کد خبر 259314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز