همشهری آنلاین: معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری از برگزاری مراسم اعتکاف در ۴ هزار مسجد در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند که این آمار در حال افزایش است و فکر می‌کنیم به تعداد ۷۰۰ هزار نفری که برای مراسم اعتکاف امسال پیشبینی کرده بودیم، برسد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: میانگین تحصیلات شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف در حد فوق دیپلم است. طبق آماری که ما داریم در چند سال گذشته ۳۳ درصد از معتکفین برای اولین بار ۲۷ درصد برای دومین بار و ۲۱ درصد برای سومین بار در مراسم اعتکاف شرکت کرده اند. همچنین ۱۹ درصد از معتکفان درهمه این سالها در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند.

روحانی نژاد با تأکید بر اینکه هزینه‌های مراسم اعتکاف توسط خود مردم تأمین می‌شود، تصریح کرد: در مراسم اعتکاف امسال سعی می‌شود تا حد امکان از تراکم برنامه‌های جنبی پرهیز شود تا خلوت معتکفان به هم نخورد. با این حال در خلال اعتکاف دو مراسم برگزار می‌شود یکی مراسم میلاد امام علی(ع) در روز ۱۳رجب و دیگری مراسم وفات حضرت زینب(س) در روز ۱۵ رجب.

وی به برگزاری گفتمان‌های معنوی و اندیشه ای، قرائت قرآن مجید، دعا و مناجات در خلال مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: توصیه ما به ائمه جماعت مساجدی که در آنها اعتکاف برگزار می‌شود این است تاحد امکان سخنرانی‌های خود را کوتاه کنند و اگر تشخیص می‌دهند برنامه ای مفیدتر از برنامه خود معتکفین ندارند، از اجرای آن پرهیز کنند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌سازی‌های انجام برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال، یادآور شد: امسال ۲۰۰ مسجد در دانشگاه‌های مختلف مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند که تا ۵۰ هزار نفر دانشجو در آنها می توانند معتکف شوند.

روحانی نژاد اضافه کرد: به غیر از مساجد در ۴مکان مقدس دیگر از جمله حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت احمد بن موسی(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز مراسم اعتکاف به صورت ویژه برگزار می‌شود.

کد خبر 259041
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز