همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جهت مراسم روحانی اعتکاف ماه رجب از اول اردیبهشت ماه خبر داد و گفت:

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید طه هاشمی از صدور بخشنامه‌ای جهت رفاه حال دانشجویان در ایام اعتکاف ماه رجب خبر داد و گفت: در این بخشنامه، تشکیل ستاد اعتکاف دانشگاهی و همکاری با ستادهای اعتکاف استان و شهرستان مربوطه جهت اجرای بهتر مراسم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان برای شرکت در این مراسم از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر ساله و در ماه رجب، شاهد حضور استقبال دانشگاهیان به ویژه دانشجویان در این مراسم معنوی و نورانی هستیم که این توجه احیاگر ثمرات معنوی بسیاری برای جامعه به ویژه فضای مراکز آموزش عالی خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مراسم سه روزه اعتکاف طی روزهای 23 تا 25 اردیبهشت ماه همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی معاونت فرهنگی واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جلسات حلقه‌های معرفت شامل مشاوره‌های دینی، جلسات تدبر در قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی اشاره کرد و گفت: برپایی میزگردهای دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ در قالب کرسی‌های آزاداندیشی نیز در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی بر ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب جهت اجرای مراسم اعتکاف در سطح مساجد دانشگاه و همچنین تأمین امکانات مورد نیاز جهت شرکت دانشگاهیان در مساجد خارج از دانشگاه تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای تعامل، تفکر و هم‌اندیشی با معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری از قرآن کریم و عترت از اولویت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این مراسم است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری مسابقات کتابخوانی برگرفته از آثار حضرت امام خمینی (ره)، استاد شهید مطهری و صحیفه سجادیه، برگزاری مسابقات هنری و ادبیات دینی شامل شعر، خاطره‌نویسی، عکس با موضوع اعتکاف و برگزاری محفل انس با قرآن کریم، شرح و تفسیر قرآن کریم و قرائت ادعیه وارده در این ایام را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته برای این ایام دانست.

کد خبر 255609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز