همشهری آنلاین: پذیرش دانشجویان و اساتید معتکف در مساجد دانشگاه‌های تهران و برخی از شهرستان ها از بعد از اذان مغرب و عشاء امروز پنجشنبه دوم خرداد آغاز می شود.

اعتکاف

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معنوی اعتکاف طی روزهای سوم تا پنجم خرداد مصادف با 13 الی 15 رجب برگزار می شود و امسال حدود 300 عضو هیات علمی دانشگاه های تهران در مسجد دانشگاه تربیت مدرس و تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مساجد دانشگاه های تهران و شهرستان معتکف می شوند.

با توجه به این مساله که تعداد متقاضیان دانشجویی شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف هرسال افزایش می یابد، بنابراین اکثر دانشگاه‌ها اولویت را به دانشجویانی اختصاص داده اند که برای اولین بار است در این مراسم شرکت می کنند.

امسال علاوه بر دانشجویان ایرانی امکان حضور دانشجویان خارجی نیز در مراسم اعتکاف مهیا شد.

دانشگاه های، تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی شهید بهشتی و فرهنگیان، میزبان دانشجویان و دانشگاه تربیت مدرس میزبان اساتید معتکف خواهد بود.

در شهرستان ها نیز دانشگاه های ارومیه، کاشان، شهرکرد، سیستان و بلوچستان و قم میزبان دانشجویان معتکف هستند.

حضور بیش از هزار دانشجوی معتکف در مراسم اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی

مراسم اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی در مسجد الزهرا دانشگاه برگزار می‌شود و ظرفیت پذیرش دانشگاه شهید بهشتی یک هزار نفر است .

حضور 750 دانشجوی معتکف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسجد دانشگاه با حضور 750 دانشجو که 300 نفر آنها را دانشجویان دختر و 450 نفر از آنان را دانشجویان پسر تشکیل داده اند، برگزار می شود.

ثبت نام یک هزارو 400 دانشجو در اعتکاف دانشگاه شریف

یک هزار و 400 داوطلب در اعتکاف دانشجویی دانشگاه شریف ثبت نام کردند که به علت محدودیت فضا 20 نفر دانشجوی پسر و 320 دانشجوی دختر در مسجد این دانشگاه طی روزهای سوم تا 5 خرداد معتکف می شوند.

دانشگاه شریف تاکید کرده است دانشجویان حتماٌ قبل از ثبت‌نام از حکم مرجع خود، مبنی بر صحت اعتکاف در مسجد دانشگاه، جواز خروج از مسجد برای امتحان و ... آگاهی یافته و سپس حضور یابند.

برگزاری اعتکاف در مسجدالشهدای دانشگاه علم‌وصنعت

اعتکاف در دانشگاه علم و صنعت در مسجد الشهدای دانشگاه با حضور 200 دانشجوی پسر و 100 دانشجوی دختر برگزار خواهد شد پذیرش دانشجویان از بعد از اذان مغرب آغاز خواهد شد.

اعتکاف دانشگاه خواجه نصیرالدین در مسجد النبی دانشکده برق

اعتکاف دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از 3خرداد 92 لغایت 5خرداد 92 در مسجد النبی (ص) دانشکده برق برگزار خواهد شد.

ظرفیت پذیرش معتکفین دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر 200 دانشجوی دختر و 100 دانشجوی پسر اعلام شده است.

پذیرش 700 دانشجوی معتکف در مسجد دانشگاه تهران

دانشگاه تهران امسال دو برابر ظرفیت از دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای اعتکاف ثبت نام به عمل آورد.

امسال 3 تا 5 خرداد حدود600 الی 700 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در مسجد این دانشگاه معتکف خواهند شد.

همچنین با توجه به نزدیکی زمان امتحانات برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه امیرکبیر فضاهای ویژه ای برای مطالعه دانشجویان در زمان اعتکاف در نظر گرفته اند.

زمان پذیرش معتکفین در مساجد دانشگاه ها از بعد از اذان مغرب و عشاء امروز پنج پشنبه دوم خرداد آغاز می شود و زمان شروع مراسم پیش از اذان صبح روز جمعه سوم خرداد لغایت بعد از اذان روز یک شنبه پنجم خرداد خواهد بود.

کد خبر 215543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز