پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی مرکز رسیدگی امور مساجد گفت: حدود یک میلیون نفر در بیش از پنج هزار مسجد کشور، امسال مراسم روحانی و نورانی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

اعتکاف

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: میانگین سنی 80 درصد معتکفان18 تا 35 سال است.

وی گفت: مراسم معنوی اعتکاف در استان تهران نیز با حضور بیش از 90 هزار نفر در520 مسجد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی امور مساجد افزود: این آیین پارسال با حضور بیش از870 هزار نفر در کشور و 66 هزار معتکف در استان تهران برگزار شد.

نیکی ملکی با اشاره به افزایش شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف گفت: امسال برای حضور بیشتر معتکفان ،20 درصد به مساجد افزوده شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اعتکاف‌، نشستی با حضور500 نفر از ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، افزود: در این نشست ضمن کتابچه‌های توجیهی، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این سنت معنوی صورت گرفت.

نیکی ملکی ادامه داد: هم اکنون مساجد آماده ثبت نام از متقاضیان هستند و علاقه مندان تا فردا فرصت ثبت نام دارند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی امور مساجد افزود: اسامی مساجدی که در استان تهران آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند همراه با شماره تلفن این مساجد، 18 خرداد در روزنامه های کثیرالانتشار درج شده است.

نیکی ملکی گفت: سعی داریم در سه روز برگزاری مراسم اعتکاف با اجرای برنامه های مناسب و متنوع همچون مناجات، بحث های اخلاقی و سخنرانی به ترویج و تبلیغ فرهنگ اعتکاف بپردازیم.

مراسم معنوی اعتکاف 13تا 15رجب برابر با 26 تا 28 خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 137202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز