پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل دادیم و ۷۰ هزار واحد نیز آماده تحویل است که اگر زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز آن فراهم شود تا پایان سال ۱۵۰ هزار واحد دیگر را به پایان می‌رسانیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محسن نریمان دیشب در حاشیه گردهمایی مدیران عامل شهرهای جدید گفت: کسانی که می‌گویند مسکن مهر موفق نبوده بیایند و از شهرهایی مانند سهند یا پردیس بازدید کنند.

او افزود : در کل استان تهران 120 میلیارد تومان هزینه مسکن مهر شده و در شهر جدید پردیس بیش از یکهزار میلیارد تومان برای احداث مسکن مهر اعتبار هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسکن مهر در شهرهای جدید 75 درصد پیشرفت دارد ، گفت: از یک میلیون واحد مسکن مهر کشور ، 400هزار واحد آن در شهرهای جدید است.

محسن نریمان افزود : 100 هزار واحد مسکن مهر را تحویل دادیم و 70 هزار واحد نیز آماده تحویل است که اگر زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز آن فراهم شود ، 70 هزار واحد را تحویل خواهیم داد و تا پایان سال 150 هزار واحد دیگر را به پایان می‌رسانیم.

به گفته وی ، در کشور حدود 18 شهر جدید وجود دارد و دولت پیشین حدود 400هزار واحد مسکن مهر را در این شهرها عملیاتی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از مشکلاتی که در شهرهای جدید داریم این است که تا زمانی که زمین‌های بایر و بیابان است کسی سراغی از ما نمی‌گیرد اما به محض آن که میلیاردها تومان هزینه و زیرساخت‌هایی ایجاد شد ، مدعیان مالکیت از راه می‌رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در برخی مکان‌ها قیمت زمین هکتاری کمتر از 50 هزار تومان بوده و با زیرساخت‌هایی که احداث شد ، مدعیان از راه رسیدند و ارزش موقوفه را 9 هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

نریمان با بیان اینکه در توسعه شهرهای جدید نباید تنها منتظر دولت بمانیم ، اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی جمعیت در شهرهای جدید ، بنا داریم با استفاده از جذب مشارکت در سرمایه‌گذاری توسعه و پویایی شهرهای جدید را محقق سازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ، خواستار آن شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان به تعهدات خود در مورد احداث زیرساخت‌ها عمل کنند.

کد خبر 258828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز