دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر دفتر سیاسی حماس روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان امضای توافقنامه آشتی ملی میان این دو گروه فلسطینی در دوحه قطر با یکدیگر دیدار کردند.

عباس و مشعل در دوحه با هم دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، یکی از مقام‌های ارشد فلسطینی در رام‌الله گفت: دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رهبر دفتر سیاسی حماس در قطر آغاز شد.

عباس روز یکشنبه به پایتخت قطر سفر کرد.

آخرین باری که عباس و مشعل دیدار رو در رویی با یکدیگر داشتند، ژانویه سال 2013 میلادی در قاهره بود.

سامی ابو زهری، سخنگوی حماس گفت: قرار است در این دیدار عباس و خالد مشعل درباره توافقنامه سازش و چگونگی اجرای آن گفت‌وگو کنند.

در جریان این دیدار راه‌های ضامن اجرای توافق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

عباس قبل از دیدار با مشعل، با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار کرد که در این دیدار آخرین تحولات منطقه، روند صلح، آشتی میان گروه‌های فلسطینی، پایان دادن به دودستگی‌ها و همچنین روابط دوجانبه میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

تلاش‌های اولیه برای دستیابی به یک سازش سیاسی ناکام ماند اما سازمان‌ آزادی بخش فلسطین (ساف) و حماس در 23 آوریل سال جاری میلادی اعلام کردند، به توافقی دست یافتند که طبق آن برای تشکیل یک دولت جدید مستقل سیاسی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

اخبار این توافق خشم رژیم صهیونیستی را به همراه داشت که گفت، با هیچ دولت فلسطینی که از سوی حماس حمایت شود، مذاکره نخواهد کرد.

کد خبر 258533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز