همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان این که سرانه تولید پسماند در شبانه‌روز در استان تهران به ازای هر نفر ۷۵۰ تا ۸۰۰ گرم است افزود: این میزان در کشورهای اروپایی ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم است.

به گزارش ایرنا، "ابوالفضل رفیعی" روز یکشنبه در اختتامیه دومین دوره جشنواره آموزش‌های شهروندی مشکات با محوریت پسماند و پاکیزگی محله که با حضور جمعی از مدیران و مسوولان شهرداری تهران در سالن ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: در تهران روزی سه بار زباله‌ها از سطح شهر و منازل جمع‌آوری می‌شود که این کارهزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی افزود: مشکلات جدی رفتارهای شهروندان باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

رفیعی با بیان این که در زندگی شهری رفتار تک تک ما به هم ربط دارد، ادامه داد: مدیریت پسماند بدون حضور و مشارکت شهروندان حاصل نمی‌شود.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اضافه کرد: آثار واصل شده به جشنواره مشکات با رویکرد پسماند و پاکیزگی محله، آگاهی و درک شهروندان از این موضوع را نشان می‌دهد.

معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همه ساله جشنواره آموزشی ترویجی مشکات و مدیریت محله را بر مبنای اصول آموزش، یادگیری اصول و مفاهیم آموزش‌های شهروندی (مبانی توسعه فرهنگی اجتماعی شهر تهران) برگزار می‌کند.

این جشنواره با موضوع آموزش فرهنگ شهروندی از شهروندانی که با بهره‌گیری از فرصت‌ها و تجارب یادگیری در محله و شهر، آفرینش‌گر آثار برتر در قالب‌های متنوع فرهنگی هنری هستند قدردانی می‌کند.

ترویج آموزش‌های شهروندی توسط شهروندان، تقویت فرهنگ شهروندی و تصحیح رفتار شهروندان؛ بهبود فرهنگ بهره‌برداری و نگهداری فضای سبز شهری، بهبود سبک زندگی و الگوی مصرف، بهبود فرهنگ بهره‌برداری از شبکه متروی شهری در حمل و نقل همگانی، بهبود فرهنگ پاکیزگی و مدیریت پسماند در محله، بهبود فرهنگ رعایت زیبایی در منظرهای محله‌ای، بهبود فرهنگ ترافیکی، بهبود فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث از جمله اهداف برگزاری جشنواره مشکات است.

فضای سبز شهری، سبک زندگی و الگوی مصرف، اتوبوس و حمل و نقل عمومی، محیط زیست شهری، زیباسازی و منظرهای محله، ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری از جمله محورهای جشنواره مشکات بود که شهروندان تهرانی آثار خود را تا پایان آذرماه92 در قالب نقاشی، پوستر آموزشی، کاریکاتور، داستان کوتاه به دبیرخانه‌های محله‌ای 374 محله شهر تهران، ارسال کردند.

دومین جشنواره مشکات با 50 هزار و 279 اثر واصل شده با رویکرد پسماند و پاکیزگی محله از سوی شهروندان تهرانی و معرفی 27 اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

کد خبر 258337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز