همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص هزینه‌های صرف شده برای جمع‌آوری زباله در تهران گفت: شهرداری روزانه یک میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان برای جمع‌آوری و دفن زباله و پسماند هزینه می‌کند.

به گزارش همشهری، مجتبی عبداللهی درباره میزان تولید زباله در تهران گفت: در تهران میزان تولید زباله زیاد است و در روز چندین بار زباله در تهران جمع آوری می‌شود این در حالی است که در بسیاری از کشورها روزی یک بار فقط زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از ماه‌های سال میزان تولید زباله در تهران بیشتر می‌شود، گفت: در روزهای پایانی سال میزان تولید زباله بسیار زیاد است و ۲ برابر میزان جهانی زباله در پایتخت تولید می‌شود.

تهرانی‌ها در روزهای پایانی سال به‌طور متوسط روزانه یک کیلوگرم زباله تولید کرده‌اند که این رقم دوبرابر سرانه تولید زباله در شهرهای توسعه‌یافته جهان است.

به گفته عبداللهی، میزان تولید زباله در تهران روزانه بین 7 هزار تا 7500تن است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال 87متوسط تولید زباله در شهر تهران در حدود 6هزار و 863تن بود، گفت: این رقم در سال 89افزایش یافت و به 7هزار و 280تن در روز رسید.

وی ادامه داد: در سال  90و 91نیز متوسط تولید زباله در هر روز در حدود 7هزار و 445تن اعلام شد.

عبداللهی در خصوص هزینه‌های صرف شده برای جمع‌آوری زباله در تهران گفت: شهرداری روزانه یک میلیارد و 250میلیون تومان برای جمع‌آوری و دفن زباله و پسماند هزینه می‌کند.

وی یادآور شد: در برخی محلات تهران روزانه 4 تا 5 نوبت زباله جمع‌آوری می‌کنیم،خانواده‌ها به تولید زباله توجه نمی‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه گفت که 2 میلیون خانوار در تهران ساکن هستند که اگر هر خانوار روزانه 1 کیلو زباله کمتر تولید کند‌، 30 درصد زباله کمتر تولید می‌شود.

کد خبر 255806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز