مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

مراسم تکریم و معارفه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، احمد مسجد‌جامعی رئیس شورای اسلامی شهر، تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر و مدیران شهری و همچنین روحانیون برجسته و برخی شخصیت‌های دولتی برگزار شد.

معارفه شهرداری

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم به‌عنوان سخنران اصلی از اهمیت استقلال فرهنگی سخن گفت که زیربنای استقلال سیاسی و اقتصادی هم هست. وی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شهرداری تهران کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: کار ما این است که بتوانیم یکپارچگی در مجموعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را به نمایش بگذاریم.
قالیباف با اشاره به اینکه ما به‌دنبال اعمال مدیریت یکپارچه در اداره شهر تهران هستیم، گفت: از این مهم‌تر یکپارچگی درحوزه فرهنگی در خود مجموعه شهرداری است و نیازمند یکپارچگی در حوزه برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت، تعاملات، برقراری ارتباطات و مطالعات فرهنگی هستیم. وی درعین حال هیچ اشتباه یا جهت‌گیری درحوزه فرهنگ را قابل‌قبول ندانست و تأکید کرد که باید در مسیر مصلحت نظام، انقلاب، رهبری، امام و شهدا حرکت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به تلاش‌های سیدمحمد هادی ایازی در سمت معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقی که طی این سال‌ها در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری افتاد، اتخاذ رویکرد محله‌محوری و همچنین رویکرد مشارکت معنی‌دار مردم بود. در‌واقع این دو رویکرد پایه اصلی تبدیل کردن شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی شد. وی افزود: دکتر ایازی و همکارانشان در واقع بسترسازی، شبکه‌سازی‌ درست و دقیقی برای یک حرکت فرهنگی و اجتماعی در شهر انجام دادند. به گفته قالیباف، زیرساخت‌هایی که در همه عرصه‌ها احداث شده بسیار مفید بوده است.

شهردار تهران همچنین درباره حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون جدید امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ایشان از روحانیون عزیزی هستند که ویژگی بسیار خوب ایشان وقت‌گذاری و نگاه سیستمی به‌کار است و به‌دلیل آشنایی به‌کار هیچ وقفه‌ای در این بخش اتفاق نخواهد افتاد. قالیباف در ادامه تأکید کرد: خود ایشان هم می‌دانند که این سال‌های پیش رو، حتما سال‌های سختی خواهد بود و تلاش، کار و رویکردهای فرهنگی ادامه خواهد داشت.

بنابراین گزارش،  همچنین رئیس جدید مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران معرفی شد. در این‌باره نیز قالیباف ضمن تقدیر از عملکرد حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس سابق این مرکز حجت‌الاسلام صادق‌زاده را به‌عنوان مسئول جدید این بخش معرفی کرد.

حجت‌الاسلام امرودی، معاون جدید امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه مسئولیت طعمه نیست که برای به‌دست آوردنش چنگ بزنیم بلکه امانتی سنگین است که به ما سپرده می‌شود، گفت: از اعتماد شهردار تهران بابت واگذاری این مسئولیت متشکرم. وی گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تعریف شده باید همه نهادها و‌ سازمان‌های متولی هماهنگی و همکاری داشته باشند تا کار اصلاح فرهنگ صورت گیرد.

تقدیر از ساخت و توسعه مساجد

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز دیروز از سیاست شهرداری تهران برای ادامه ساخت و توسعه مساجد در قالب 420مسجد در نقاط مختلف شهر ظرف 5سال آینده ابراز خشنودی کرد.
همچنین حجت‌الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: در سال‌های قبل خدماتی به مساجد شهر ارائه کردیم به‌طوری که برای 2 هزار مسجد برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارائه شده است.

 

کد خبر 257987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز