همشهری‌آنلاین: فرمانده ستاد مشترک ارتش افغانستان از آمادگی نیروهای ارتش ملی برای تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

Bismillah_Khan_Mohammadi

به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل ، دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جلسه شورای امنیت ملی افغانستان که روز یکشنبه به ریاست حامد کرزی،رئیس‌جمهور فعلی افغانستان برگزار شد ، تامین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

بسم‌الله خان محمدی، وزیر دفاع افغانستان گفت: درصورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده شود ، نیروهای افغان برای تامین امنیت آن آمادگی دارند.

او خاطرنشان کرد: چهار مرحله از روند انتقال مسئولیت امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان انجام شده است و پنجمین مرحله‌ آن که عمدتا شامل مناطق مرزی افغانستان می‌شود ، در حال انجام است.

اگرچه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان تاکنون قطعی نشده است اما درصورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود ، طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده هفتم خرداد برگزار خواهد شد.

درحال حاضر عبدالله عبدالله با کسب نزدیک به 45 درصد و اشرف غنی احمدزی با 31.5 درصد کل آرای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشتاز هستند.

کد خبر 257651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز