همشهری آنلاین: رییس کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با اعلام نتیجه شمارش ۱۰ درصدآرای این انتخابات، عبدالله عبدالله یکی از نامزدان ریاست جمهوری این کشور را با کسب دویست هزار و ۳۱۲ رای ، پیشتاز خواند.

به گزارش ایرنا،محمد یوسف نورستانی روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت: اشرف غنی احمدزی نیز با کسب 190 هزارو 51 رای در جای دوم قرار دارد.

نورستانی گفت: زلمی رسول با کسب 49 هزارو 621 رای و عبدالرب رسول سیاف با کسب 25 هزارو 679 رای بترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

پس از آنها قطب الدین هلال باکسب 13536 رای و محمد شفیق گل آغا شیرزی نیز با کسب 11هزارو 132 رای بترتیب در رتبه های پنجم و ششم و داود سلطان زوی و هدایت امین ارسلا نیز درمکان های هفتم و هشتم قرار دارند.

وی گفت: 10 درصد آراء شمارش شده مربوط به 26 استان افغانستان در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز است.

این مقام انتخاباتی افغانستان درعین حال تاکید کرد که رتبه بندی نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قابل تغییر است.

نورستانی گفت: 85 درصد کل آراء مردم از 34 استان به مرکز این کمیسیون رسیده است و انتقال بقیه صندوق ها نیز ادامه دارد.

رییس کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که ما مصمیم تا آرای تقلبی را از آرای درست جدا کنیم و نتایج را بطور شفاف در اختیار مردم قرار دهیم.

نورستانی، کارشناسان و نهادهای دولتی و غیر دولتی را از هرگونه پیش داوری برحذر داشت و گفت: شمارش آرا در حضور ناظران صورت می گیرد.

وی گفت: آرای بدخشان، غور، نورستان، بغلان، دایکندی، پکتیکا، وردک و غزنی در آرای شمارش شده ملحوظ نشده اند.

کد خبر 255758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز