یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل طرح ملی مبارزه با جرائم و مواد مخدر فلسطین از آمادگی فلسطین برای پیوستن به پلیس بین‌الملل خبر داد.

interpol

سرهنگ یوسف عزرائیل،مدیرکل طرح ملی مبارزه با جرائم و مواد مخدر فلسطین در ادامه افزود:« نهایی‌شدن این هدف فقط به تصمیم رهبران سیاسی فلسطین وابسته است.»

محافل فلسطینی از اوایل آوریل که محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح پیوستن به 15 موسسه، معاهده و سازمان بین‌المللی را امضا کرد تلاش هایی را آغاز کرده‌اند تا خود را برای الحاق به این سازمان‌ها و نهادها آماده کنند.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،سرهنگ یوسف عزرائیل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فلسطینی معا در این‌باره گفت:«پلیس فلسطین کاملا آماده است تا به پلیس بین‌الملل بپیوندد اما در انتظار تصمیم سیاستمداران هستیم.»

او افزود:« وقتی تصمیم لازم از طرف رهبران سیاسی به ما ابلاغ شود درخواست ما برای پیوستن به اینترپل آماده است و وزارت داخلی بدون فوت وقت در این زمینه عمل خواهد کرد. برای عضویت در اینترپل به رای دو سوم اعضای این سازمان بین‌المللی نیاز داریم و کسب این میزان آرا کار دشورای نیست.»

پلیس بین‌الملل در سال 1923 تشکیل شد و پلیس 190 کشور جهان در این سازمان بین‌المللی عضویت دارند.مقر اینترپل شهر لیون فرانسه است.

کد خبر 257460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز