یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی از رسیدگی به درخواست تعقیب ۱۲۵ مجرم ایرانی خارج از کشور در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۷۰ مجرم و متهم متواری نیز با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل تحت ردیابی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ايسنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل با قضات و کارشناسان قضایی ضمن تسلیت فاجعه منا، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی است برای برقراری ارتباط با افکار عمومی و ظرفیت‌سازی برای تولید امنیت و آرامش بیشتر در جامعه است.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز در کشف جرایم و برخورد با مجرمان وضعیت بهتری داریم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پلیس سایبری ما قدرت کشف بیش از 90 درصد جرایم را دارد.

زاده‌کمند در بیان مثال دیگری افزود: در سال 85 علی‌رغم وجود 14 میلیون خودرو در کشور، 27 هزار نفر کشته داشتیم و این درحالیست که سال 93 با وجود افزایش تعداد خودروها به 28 میلیون دستگاه، تعداد کشته‌شدگان به 16 هزار نفر کاهش یافته که این یک توفیق بزرگ است.

وی اضافه کرد: در برخورد با موادمخدر نیز 2500 باند موادمخدر منهدم شده و همکاران من بیش از 500 تن انواع موادمخدر را کشف کرده‌اند.

به گفته جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی، سال گذشته پلیس بیش از 89 میلیون خدمت انتظامی و امنیتی را نیز به شهروندان ارائه داده و در مجموع بیش از 70 درصد پرونده‌هایی که به کلانتری‌ها ارجاع شده نیز منجر به صلح و سازش شده است.

کد خبر 309330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha