یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران در تلاشند که علائم اولیه آرتروز را در زانوی جوانانی که دچار آسیب رباط صلیبی قدامی (ACL) شده‌اند شناسایی کنند.

به گزارش هلث‌ دی نیوز گروهی از محققان از دانشگاه نظام بهداشتی میشیگان(UMHS) می‌گویند که توانایی کشف اولین علائم آرتروز که باعث تخریب غضروف مفصل می‌شود، امکان مداخله پزشکی زودرس را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری را فراهم می‌کند.این پژوهشگران یادآور شدند که تقریبا حدود  70 درصد آسیب‌های ACL  در ورزشکاران جوان به شروع زودرس آرتروز زانو می‌انجامد.

دکتر ادوارد وویتیس مدیر پزشکی برنامه پزشکی ورزشی MedSports در UMHS در این مورد گفت: "شکی وجود ندارد که تعداد موارد آسیب رباط صلیبی قدامی زانو به خصوص در میان  کودکان در حال افزایش است. نگرانی ما این است که هنگامی این کودکان به سنین بیست سالگی برسند، دچار آرتروز زودرس زانو شوند."او افزود:" اگر بررسی ما بتواند تغییرات ابتدایی در مفصل زانو را در میان این ورزشکاران کم‌سن نشان دهد، این امید وجود دارد که بتوان با اقداماتی از پیشرفت آن جلوگیری کرد."

این گروه پژوهشگران از روش‌های تصویربرداری پزشکی  مانند MRI و تکنیک‌های بیوشیمیایی برای جستجوی تغییرات در مفصل زانوی نوجوانانی که دچار آسیب ACL شده‌اند، استفاده خواهند کرد.

محققان امیدوارند که به این ترتیب بتوانند مشخص کنند که آیا می‌توان با استفاده از برنامه های توانبخشی، محدود کردن برخی فعالیت‌ها پس از بروز آسیب یا تغییردادن زمان انتظار پیش از برگشت دوباره ورزشکاران به فعالیت ورزشی از آرتروز  مفصل زانو جلوگیری کرد یا نه.

کد خبر 2574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز