همشهری آنلاین: نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس، با انتقاد از اینکه سینمای هالیوود با ساخت فیلم‌های ضد ایرانی درپی تخریب چهره‌ تمدن‌ساز ملت ایران است، گفت: مسئولان وزارت ارشاد باید پیگیر احقاق حق مردم ایران از مراجع قضایی بین‌المللی باشند و نباید به بهانه اینکه پیگیری‌ها به جایی نمی‌رسد از وظیفه خود سر باز زنند.

هالیوود

قاسم جعفری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد سینمای هالیوود برای ساخت فیلم‌های ضدایرانی، افزود: بدون‌شک هالیوود با ساخت فیلم‌هایی همچون آرگو، 300 یا بدون دخترم هرگز، درصدد خراب کردن وجهه ملت ایران است.

نماینده مردم بجنورد،‌ مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هنر بیشترین تاثیر را در فرهنگسازی دارد، ادامه داد: کشورهای غربی بسیار تلاش دارند مردم ایران را افرادی خشن، خشونت طلب و حامی تروریسم نشان دهند و ایران را به عنوان کشوری با محوریت شرارت معرفی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت پیگیری حقوق ملت ایران در برابر ساخت فیلم‌های ضد ایرانی به وسیله مراجع قضایی بین‌المللی، تصریح کرد: از جمله راهکارهایی که می‌توان از کشورمان در برابر ساخت چنین فیلم‌های ضدایرانی دفاع کرد، راه‌های حقوقی است؛ مراجع بین‌المللی که مدعی دفاع از حق هستند باید بدانند که غربی‌ها برای تخریب چهره ایران دست به دامان چه ابزارهایی شده اند.

وی با یادآوری اظهارنظر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به پیگیری و شکایت از سینمایی هالیوود به مراجع قضایی بین‌المللی، تاکید کرد: متولیان امر معتقدند که به دلیل آنکه این پیگیری‌ها به جایی نمی‌رسد پس لزومی به شکایت از سینمای هالیوود وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید به بهانه آنکه پیگیری‌های قضایی نسبت به ساخت فیلم‌های توهین‌آمیز به ایران، به جایی نمی‌رسد از وظیفه خود سر باز زنیم بنابراین ضروری است در کنار اقدامات فرهنگی کار حقوقی انجام داد تا سینمای هالیوود نتواند به اهداف خود دست یابد.

کد خبر 256860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز