همشهری آنلاین: گروهی از بزرگان هالیوودی با ادامه یافتن افزایش گرمای جهانی و تهدید شدن زمین، با تولید مجموعه مستندی جدید، قصد دارند توجه همگان را نسبت به این موضوع مهم جلب کنند.

جیمز کامرون

براساس گزارش NBC، پخش این مجموعه 9 قسمتی با نام سالها زندگی پرخطر از 13 آوریل آغاز شده‌است، مستندی که به وقایع‌نگاری نقش انسان بر تغییرات جهانی آب‌و‌هوا و عوارضی که انسان باید متحمل آن شود پرداخته‌است.

این مستند با نمایش دادن پدیده‌های زیست‌محیطی مختلف، از جنگل‌های رو‌به‌نابودی اندونزی گرفته تا افزایش سطح آب دریا در بنگلادش، افزایش آتش‌سوزی‌های بزرگ در کالیفرنیا و وقوع خشکسالی در تگزاس، توجه همگان را به موضوعی جلب کرده‌است که از سال 2006،‌سالی که مستند یک حقیقت ناخوشایند موفق شد اسکار را از آن خود سازد، به تدریج نامرئی و ناپدید شده‌است.

جیمز کامرون، تهیه‌کننده این مستند که شهرتش را مدیون ساخت فیلم‌های محبوبی مانند تایتانیک و آواتار است، می‌گوید دورانی بحرانی درحال سپری شدن است. به گفته وی عمق تخریبی که زمین در قرن آینده آن را تجربه خواهد کرد هنوز برای بسیاری از انسان‌ها ناملموس است و این مستند می‌تواند عمق این فاجعه و تخریب را به خانه‌های افراد برده و چهره‌ای حقیقی به آن ببخشد.

برای افزایش تاثیرگذاری این مستند کامرون از هنرپیشه‌های مشهور هالیوودی از جمله هریسون فورد، مت دیمون، دان چیدل، جسیکا آلبا، مایکل سی‌هال و آرنولد شواتزنگر درخواست کرده تا در این مستند به عنوان گزارشگر ظاهر شوند.

در قسمت اول این مستند با نام دعای باران، چیدل به منطقه پلین‌ویو در تگزاس سفر می‌کند، منطقه‌ای که ساکنان آن به دلیل وقوع خشکسالی با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده‌اند.

کد خبر 255836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز