دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۲۵فروردین به منظور شرکت در دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده عازم ابوظبی خواهد شد.

ایسنا گزارش داد: نشست کارشناسی و مقدماتی دومین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات امروزبه ریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور در ابوظبی و به منظور بررسی روند توسعه و گسترش روابط و روند اجرایی موافقتنامه های همکاری فیمابین آغاز خواهد شد.

در نشست کارشناسی که با حضور مسئولان حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رسانه ای از جمله بخشهای خصوصی و دولتی و اتاق بازرگانی دو کشور برگزار می شود ، اسناد و توافق های دو طرف برای نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک عالی به ریاست وزرای خارجه تهیه و تدوین خواهد شد. در نشست وزرا اسناد و توافقها به امضای دکتر محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات خواهد رسید.

برگزاری منظم و قوی کمیسیون مشترک فیمابین فرصت بسیار مناسبی برای مرور روند جاری روابط و طراحی و برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل توسعه و همکاری در روابط دو کشور می‌باشد. همچنین این سفر فرصت مناسبی برای رایزنی دو کشور در خصوص مسائل و موضوعات مهم در سطوح دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی خواهد بود. تقویت و توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه به خصوص در حوزه خلیج فارس از جمله امارات در راستای ثبات ، توسعه و مصالح و منافع منطقه قرار دارد.

 

کد خبر 255849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز