یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که پنج روز پیش پس از آن که در مسیر شرکت در جلسه هیات دولت دچار سانحه رانندگی و بستری در بیمارستان شده بود، امروز - یکشنبه - از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش ایرنا، صبح روز چهارشنبه - 20 فروردین ماه - معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مسیر رفتن به سمت جلسه هیات دولت که اولین دستور جلسه آن رسیدگی آلودگی هوا و جمع‌بندی برنامه سازمان‌ها در این زمینه بود، در اثر تصادف رانندگی کتف راست وی آسیب دید و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی پیش از ترخیص از بیمارستان پارس ضمن شکرگزاری خداوند گفت: حالم رو به بهبود است.

وی از کادر پزشکی بیمارستان و مسئولان و افرادی که به صورت حضوری و یا تلفنی از وی عیادت و احوالپرسی کردند تشکر و قدردانی کرد.

ابتکار با بیان این که از بیمارستان هم پیگیر مسایل محیط زیستی کشور بود اظهار داشت: این اتفاق در مسیر هیات دولت برای رسیدگی به معضل آلودگی هوا رخ داد زیرا عجله زیادی برای رسیدن به این جلسه داشتم. امیدوارم تمام دستگاه‌های دولتی و مجلس به رفع این معضل کمک کنند تا مشکل آلودگی هوا یک بار برای همیشه در کشور برطرف شود و شاهد هوایی سالم و پاک باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر روزی یک کیلو غذا می خوریم 16 کیلو هوا مصرف می‌کنیم بنابراین هوا در سلامت و زندگی انسان بسیار موثر است.

اوایل صبح چهارشنبه گذشته، خودرو حامل رییس سازمان حفاظت محیط زیست که عازم هیات دولت بود با یک خودروی پژو 206 اس دی برخورد کرد که این حادثه منجر به آسیب‌دیدگی شدید خانم ابتکار از ناحیه کتف شد.

وی پس از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت. در دقایق اولیه این حادثه دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در تماسی تلفنی با تنها زن کابینه خود و سکاندار محیط زیست کشور احوالپرسی کرد و بعد از آن سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بلافاصله در بیمارستان حاضر شد و در جریان روند درمان رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

همچنین سید تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی، شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهوری، محمد جواد محمدی‌زاده رییس سابق سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی، احمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ازدیگر افرادی بودند که به ملاقات ابتکار در بیمارستان رفتند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین دهقان وزیر دفاع ،علی اکبر صالحی رییس انرژی اتمی ایران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طهمورث مختاری عضو شورای شهر، سید حسن خمینی، نظر آهاری سفیر ایران در ژاپن و سفیر ژاپن در ایران، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری وزیر سابق کشور نیز تلفنی جویای حال رییس سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

سید محمد خاتمی، فاطمه هاشمی به نمایندگی از آیت الله هاشمی رفسنجانی، حسین فریدون برادر رییس جمهوری به همراه خانواده، گری لوییس هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در ایران، فرهاد توحیدی رییس خانه سینما، ولی اله شجاع پوریان عضو شورای شهر تهران، اعظم طالقانی، جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس جنگل‌ها و مراتع کشور و سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمد حسین اردشیری مدیرکل ایمنی بهداشت و محیط زیست (اچ اس ایی) وزارت نفت برای عیادت خانم ابتکار در بیمارستان حضور یافتند.

علاوه بر این برخی تشکل‌های زیست محیطی از استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، کرمان، شیراز و شمال کشور، نمایندگان انجمن شاعران جوان و جمعی از معلمان استان البرز با فرستادن نماینده حضور از ابتکار عیادت کردند.

همچنین در 5 روز گذشته که ابتکار در بیمارستان بستری بود اقشار مختلف مردم و تشکل‌های مردمی زیادی از وی عیادت کردند و بسیاری از روسا و مدیران بخش‌های مختلف به صورت حضوری و یا تلفنی جویای حال ابتکار شدند.

کد خبر 255717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز