یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از راه‌اندازی ۲۵ مدرسه محیط زیستی خبر داد و گفت: هدف سازمان محیط زیست توسعه آموزش‌های زیست محیطی و رفتار زیست محیطی در آموزش و پرورش است.

شب تهران

به گزارش مهر، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان محیط زیست با آموزش و پرورش، گفت: هدف ما از تعامل با آموزش و پرورش، توسعه همکاری‌های زیست محیطی و تغییر رفتار نسبت به این موضوع در آموزش و پرورش کشور است.

وی افزود: راه‌اندازی مدارس سبز در نتیجه تعاملات گذشته با آموزش و پرورش بود که تا کنون نیز 24 یا 25 مدرسه زیست محیطی راه‌اندازی شده است، اما مهم‌تر از آن، تغییر رفتار و نگرش نسبت به موضوع محیط زیست در مدارس و کلاس‌های درس است.

ابتکار درباره وظایف محیط زیست در مقابل آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما تعیین جهت‌گیری‌ها، مبانی علمی و کمک به تامین اطلاعات زیست محیطی برای درج در کتاب‌های درسی است. همچنین می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در استان‌های مختلف برای انتقال تجربیات حفظ محیط زیست استفاده کرد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره نگاه آموزشی به استان‌ها با توجه به بحران‌های زیست محیطی توضیح داد: قطعاً بخشی از آموزش‌های ما برای تغییر در الگوهای رفتاری و اصلاح رفتار به صورت استانی برای استان‌هایی که مشکلات حاد زیست محیطی دارند، خواهد بود.

کد خبر 252535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز