همشهری آنلاین: مدیر کل محیط زیست استان تهران از آغاز طرح جهادی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر استان تهران خبر داد.

ساختمان

دکتر محمد هادی حیدرزاده روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در دامنه‌های جنوبی البرز افزود: متاسفانه علی رغم فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دستور صریح ایشان مبنی بر برخورد با این دسته از ساخت و سازها آنچنان که باید و شاید با متخلفان برخورد نشده است.

وی افزود: بر این اساس اداره کل محیط زیست استان تهران در سال 93 طرح جهادی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتفاعات بالای 1800 متر استان تهران را در دستور کار قرار داده که اجرای این طرح از اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح هیچ تعارفی با اشخاص حقیقی، حقوقی، نهادهای دولتی و ... نداریم گفت: مطالعات در خصوص پهنه بالای 1800 متر که اکثرا جزء مناطق حفاظت شده البرزمرکزی هستند انجام شده است که براین اساس با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برخورد با این دسته از ساخت و سازها آغاز و افراد متخلف ضمن معرفی به مراجع قضایی در صورت نیاز نامشان در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتفاعات استان تهران یکی از مناطق بکری است که باید به صورت طبیعی باقی بماند گفت:‌علاوه بر این، ساخت و ساز در ارتفاعات بالا در زمان حوادث احتمالی مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت که متاسفانه برخی‌ها به دلیل با سوء استفاده اقدام به زمین‌خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات می‌کنند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه دامنه‌های جنوبی البرز جزو انفال بوده و متعلق به نسل‌های آتی است تاکید کرد: قطعا اجرای طرح جهادی برخورد با ساخت و سازهای بالای 1800 متر می‌تواند ضمن معرفی زمین‌خواران به مراجع قضایی موجب ایجاد ناامنی برای تخلفات مشابه شود که این امر از سال جاری در دستورکار قرارگرفته است.

وی از رصد ماهواره‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی استان تهران خبر داد و گفت:‌ اداره کل محیط زیست استان تهران طرح پایش ماهواره ای را در دستور کار قرارداده است که بر این اساس اراضی تحت حفاظت سازمان محیط زیست به صورت دوره‌ای تحت پایش ماهواره‌ای قرار می‌گیرند و بدین ترتیب تلاش خواهیم کرد تا تخلفات در این اراضی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

کد خبر 256309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز