دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

رئیس ســازمـان حفــاظت محیط‌زیست در همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای آسمان آبی که شنبه شب گذشته در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد با اشاره به ارائه طرح هوای پاک در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح به‌صورت یک لایحه ظرف ۲روز آینده به مجلس پیشنهاد می‌شود. مجلس نیز منتظر است قانونی روزآمد، قوی، مؤثر، مبتنی بر آخرین اطلاعات فنی و نیازهای روز کشور تصویب کند.

وعده ابتکار در دیدار با اصحاب علم و هنر


وی در این همایش که علاوه بر هنرمندان، تشکل‌های زیست‌محیطی، نماینده 3وزارتخانه نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و جامعه دانشگاهی برای امضای میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای داشتن آسمان آبی جمع آمده بودند، خطاب به هنرمندان و دانشگاهیان تصریح کرد: اگر بخواهیم محیط‌زیست حفظ شود این حرکت باید از درون فرهیختگان، نهادهای مدنی، جامعه مدنی و خود مردم ایجاد شود و این افراد باید بخواهند که مسئولان موضوع محیط‌زیست را در رأس تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اقدام هنرمندان برای واگذاری یارانه‌هایشان برای احیای محیط‌زیست ایران اظهار کرد: این حرکت بسیار بزرگی بود که از طرف جامعه مدنی برای حل بحران محیط‌زیست کشور انجام شد. ابتکار افزود: امیدواریم برای نخستین بار در هدفمندسازی یارانه‌ها، نگاه به محیط‌زیست را به‌عنوان یک نگاه محوری برای حل معضلات کشور داشته باشیم. در پایان این همایش منیژه حکمت به قرائت میثاق‌نامه پرداخت و گفت: این میثاق‌نامه شامل 3هزار امضای اهالی سینما، موسیقی و هنرهای دیگر است که امیدوارم به امضای وزیران مربوطه هم برسد. گفتنی است با وجود آنکه وزرای نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت قول مساعد برای حضور داده بودند، در این همایش حاضر نشدند.

کد خبر 247301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز