همشهری آنلاین: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به خرید محصول "صفارالزعفران" از کشورهای عربستان و عراق هشدار داد و گفت: مصرف این زغفران، عوارض سرطانزایی دارد.

به گزارش مهر، دکتر احمدرضا فرسار اظهارداشت: با توجه به گزارشهای دریافتی از مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و بررسی نمونه هایی از این محصول در قنادی ها، متوجه شدیم که در تهیه این زعفران از ماده رنگی کاملا شیمیایی و غیرخوراکی استفاده شده است.

وی با تاکید به هموطنان زائر برای خودداری از خرید این محصول از بازارهای عربستان و عراق، افزود: مصرف این محصول، عوارض ناگواری بر روی سیستم گوارش و کبد فرد بر جای می گذارد و سرطانزاست.

فرسار با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت نسبت به جمع آوری این محصول از سطح قنادی‌های کشور اقدام کرده است، گفت: در صورت مشاهده استفاده از این نوع زعفران در قنادی‌ها، با آنها برخورد می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب که فعلا این محصول را بررسی کرده‌ایم، افزود: آنچه را ما خبر داریم، این است که محصول صفارالزعفران، غیربهداشتی است. اما ممکن است که مواردی از این قبیل نیز باشند.

کد خبر 255325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز