همشهری آنلاین: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره خبر داد.

به گزارش ایسنا عادل دریس مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، گفت: در راستای تأکید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پایانه مسافری دریایی خلیج‌فارس بندر خرمشهر، اشاعه فرهنگ دریایی، پیوند بیش از پیش مردم با دریا و به منظور رفاه حال زائران عتبات عالیات با پیگیری‌های مستمر و همکاری شرکت کشتیرانی هوپاد دریا، خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره راه‌اندازی شد و اولین کشتی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) - یکم اردیبهشت - بندر خرمشهر را به مقصد بندر بصره عراق ترک خواهد کرد.

وی افزود: از این پس هموطنان می‌توانند از طریق مرز دریایی خرمشهر و مراجعه به پایانه بین‌المللی مسافری دریایی خلیج‌فارس بندر خرمشهر، به صورت انفرادی یا کاروانی به کشور عراق سفر کنند.

دریس اظهار کرد: با توجه به مسافت نزدیک بندر خرمشهر تا بندر بصره عراق، با شرکت کشتیرانی طرف قرارداد توافق شده که در صورت استقبال هموطنان و زائران عراقی، تعداد سفرها و کشتی‌های فعال در این خط افزایش یابد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به فعالیت خط مسافری دریایی خرمشهر - کویت از این بندر افزود: پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر دارای دو پست اسکله و ظرفیت جابجایی بیش از 1200 نفر در روز، مجهزترین پایانه مسافری دریایی منطقه بوده که مطابق با استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کند.

بر اساس این گزارش، مسافران و زائران عتبات عالیات می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 06324220730 و 06324227701 شرکت کشتیرانی هوپاد دریا (شعبه خرمشهر) تماس بگیرند.

کد خبر 255733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز