همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران حج تمتع ۹۳، قسط دوم هزینه‌ سفر خود را در هفته‌ نخست اردیبهشت‌ماه پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی با بیان این‌که امسال برای نخستین‌بار هزینه‌ سفر حج در دو قسط از زائران گرفته می‌شود، گفت: زائران قسط اول سفر حج آینده را که مبلغ آن پنج‌میلیون تومان بود، بهمن و اسفند سال گذشته پرداخت کردند که مبلغ دریافتی از زائران بابت قسط اول با کسر یک‌میلیون تومان ودیعه در بانک و سود سپرده‌ی حج، 2ونیم تا سه میلیون تومان بود.

او ادامه داد: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، قسط دوم هزینه‌ سفر حج تمتع، هفته‌ی اول اردیبهشت‌ماه از زائران گرفته خواهد شد. مبلغ قسط دوم برابر با قیمت تعیین‌شده برای هر کاروان براساس گروه قیمتی با کسر پنج‌میلیون تومان مربوط به قسط اول خواهد بود.

رییس سازمان حج و زیارت حداقل و حداکثر هزینه‌ سفر حج آینده را هفت‌میلیون و 800هزار تومان و 10میلیون و 600هزار تومان اعلام و اظهار کرد: کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت‌ها با توجه به افزایش کیفیت هتل‌ها، حدود 250هزار تومان نسبت به حج گذشته افزایش یافته است.

اوحدی گفت: هزینه‌ی حج تمتع 93 در اصل باید مبلغ 650هزار تومان افزایش می‌یافت که با مدیریت خوب هزینه‌ها و حضور به‌هنگام در بازار عربستان و صرفه‌جویی‌های صورت‌گرفته، هزینه‌ی سفر صرفا در برخی گروه‌ها حداکثر تا 250هزار تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ظرفیت کاروان‌های حج 93 در سراسر کشور تکمیل شده و به‌زودی کلاس آموزشی مناسک حج برای زائران در کاروان‌ها آغاز خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت یادآوری کرد: نخستین گروه از زائران حج تمتع، 18 شهریورماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

کد خبر 255724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز