سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران الگوهای معماری پایتخت در سال گذشته را مناسب ارزیابی کرد.

مجتبی شاکری

مجتبی شاکری درباره منظر معماری شهر و بحث فرهنگی در شهر تهران گفت: به‌نظر می‌رسد در سال92 هویت معماری شهر تهران پیشرفت خوبی داشته است. به عقیده وی، تغییرات خوبی در لایه‌های فرهنگی پایتخت برای رعایت الگوی مناسب شهر دیده می‌شود.

شاکری که عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز هست، درباره شعار رهبری در سال جدید که «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، هم بیان کرد: باید درخصوص صحبت‌های ایشان در همه زمینه‌ها پیگیری‌های لازم صورت گیرد. وی به دیداری که شهردار تهران و اعضای شورای شهر چهارم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در اواخر سال گذشته داشتند هم اشاره کرد و این نکته را یادآور شد که طبق فرمایشات رهبری معماری و نمای تهران باید جزو جدی‌ترین مسائل شهرداری و شورای شهر قرار بگیرد.

شاکری گفت: همچنین ایشان به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبک زندگی اشاره کردند و فرمودند که «باید هرچه ممکن است محیط زندگی شهر، به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت‌تر، امکان‌پذیر باشد. مراکز فرهنگی شهرداری و لزوم توجه بسیار جدی به محتوای این مراکز فرهنگی، موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی، آن را بیان کردند.»

این عضو شورای شهر چهارم با اشاره به بحث فرهنگی در سال جدید که باید به‌طور جدی دیده شده و پیگیری شود، اضافه کرد: شورای چهارم در سال93 به‌طور جدی شهرداری تهران را در این راستا کمک می‌کند تا در بحث شهری به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

 

کد خبر 255111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز