همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران گفت: دولت در این مدت اعتبار مصوب شده مجلس در خصوص کمک به حمل و نقل عمومی را پرداخت نکرده و تهران دو سال است که اتوبوسی نگرفته است.

به گزارش مهر، استاندار تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نرخ‌های حمل و نقل عمومی که قرار بود از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شود گفت: افزایش کرایه‌ها درست است اما من اعتقاد دارم باید یک بار این افزایش انجام شود.

وی ادامه داد: همزمانی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تنها در تهران نیست بلکه در کل کشور اجرایی خواهد شد. برخی مطرح کردند که سخنان فرمانداری با استانداری یکسان نیست اما تعامل ما با نهادهای مرتبط واقعی است و حرفمان یکی است و عقب نشینی نمی کنیم.

در ادامه سخنان استاندار تهران رحمت الله حافظی با تشکر از نگاه استاندار در خصوص سلامت مردم گفت: درخواست داریم در خصوص خروج صنایع مزاحم از پایتخت نیز کاری شود. روغن نباتی قو در سال 73 قرار بود از تهران خارج شود اما هنوز در پایتخت است.

وی درخواست کرد به دلیل مشکلاتی که شهرهای حاشیه تهران برای پایتخت دارند یکی از اعضای شورا نیز در جلسات شورای تامین استان دعوت شود.

به گفته حافظی قرار بود از سال 82 کمیته ای در خصوص ساماندهی حاشیه تهران و حریم تشکیل شود که هنوز این کمیته ایجاد نشده است

اعتراض مختاباد به سریال پایتخت

در ادامه جلسه مختاباد یکی از اعضای شورا با بیان اینکه در مملکت ما حمایت از فرهنگ و هنر به صورت لفاظی است و کاریکاتورگونه گفت: در حرف می گوییم هنرمند باید قدر بیند و در صدر نشیند اما از هزاران بودجه یک درصد هم به هنرمندان داده نمی شود.م ما باید توجه کاریکاتورگونه به هنرمندان را کنار بگذاریم.

وی در ادامه با اعتراض به سریال پایتخت گفت: به عنوان یک مازندرانی سریال پایتخت را توهین به مردم مازندران می دانم و اعتراض خود را به صدا و سیما اعلام کردم و اجازه توهین به هم استانی های خود را نمی دهم و صدا و سیما به جای تمسخر فرهنگ ها و استان ها برنامه های طنز و فرهنگی داشته باشد.

درخواست آزادسازی زمینهای اطراف دانشگاه تهران

اسماعیل دوستی یکی دیگر از اعضای شورا نیز درخواست تعیین تکلیف اراضی دانشگاه تهران را کرد و گفت: تنها 30 درصد اراضی آزاد شده است که ای کاش نمی شد زیرا مشکلات زیادی را برای دانشگاه ایجاد کرده است. پرداخت حقوق شهرداری توسط دولت و پرداخت مطالبات شهرداری در حوزه مترو و اتوبوس و بی متولی بودن ساخت و ساز در حریم تهران از دیگر موضوعاتی بود که دوستی در جلسه امروز مطرح کرد.

تقی پور نیز در این جلسه درخواست کرد از محل درآمد هدفمندی یارانه ها به بحث حمل و نقل عمومی کمک شود.

تهران 11 سال است که روی آرامش ندیده

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان این که تهران 12 سال است روی آرامش ندیده است گفت: 6-7 ماه است که آرامش به شهر بازگشته است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی تهران حریم آن است گفت: باید موضع حریم را به صورت جدی پیگیری کنیم

دبیر با اعلام آمادگی در خصوص کمک شهرداری و شورا به ایجاد کمپ های ترک اعتیاد گفت: از فرماندار تهران برای ابلاغ بودجه سال 93 شهرداری نیز تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به تاخیر در اجرای مصوبه افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی گفت: رانندگان تاکسی پولی از منبعی دریافت نمی کنند در حالی که بسیاری از اجناس گران شده نباید به فکر منافع این افراد باشیم؟

چمران: از اجرای طرح تفصیلی دفاع کنیم

در ادامه این جلسه مهدی چمران با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفصیلی در پایتخت گفت: بسیاری از ساختمان های بلندمرتبه که در کوچه های باریک و تنگ ساخته شده مربوط به قبل از اجرای طرح تفصیلی است و ابلاغ این طرح از فعالیت های ارزنده شورای دوم، سوم و حتی چهارم است.

به گفته چمران افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی نیز باید یک بار در سال انجام شود تا مردم دو بار متوجه افزایش کرایه های تاکسی نشوند.

وی ادامه داد: دولت در این مدت اعتبار مصوب شده مجلس در خصوص کمک به حمل و نقل عمومی را پرداخت نکرده است و تهران دو سال است که اتوبوسی نگرفته است و امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

مرتضی طلایی خواستار رسیدگی به وضعیت تهران شد و گفت: بافت فرسوده شهر تهران نیز یکی از مشکلات اساسی است به دلیل ورود بخش های مختلف به کندی پیش می رود.

وی درخواست کرد با اجرای سیاست های تشویقی خود مردم را به نوسازی خانه های فرسوده شان ترغیب کنیم.

مهاجران غیرقانونی رها شده‌اند

فاطمه دانشور در این جلسه با اشاره به زاغه نشینان حاشیه تهران که با کمترین امکانات زندگی می کنند گفت: ما مهاجران غیرقانونی که در حاشیه تهران زندگی می کنند را رها کردیم اما در تمام دنیا برای آنها برنامه دارند یا زمینه بازگشت آنها را فراهم کنیم یا به وضعیت آنها رسیدگی کنیم.

به گفته وی در تهران 10 هزار کارتن خواب معتاد وجود دارد. همچنین بر اساس آمار دیگری که مرکز رفاه شهرداری اعلام کرده این میزان 12 هزار کارتن خواب است که برنامه های جزیره ای سبب شده این مشکلات به درستی حل نشود.

کد خبر 255164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز