گروه اقتصادی: با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها ۲سناریوی افزایش یا تثبیت نرخ نان در دستور کار ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته است.

نان

پس از تغییر متولی تعیین نرخ جدید نان از وزارت صنعت به ستاد هدفمندی یارانه‌ها، اکنون این ستاد 2سناریو را برای تعیین نرخ نان مدنظر قرار داده و درصورت پرداخت یارانه نقدی نان به مردم، قیمت نان نیز افزایش خواهد یافت اما درصورتی که پرداخت یارانه به گندم و آرد مدنظر قرار گیرد احتمال تثبیت نرخ نان در سال‌جاری وجود دارد. در حالی که برخی گزارش‌های غیررسمی از حذف یارانه گندم از بودجه سال‌جاری و احتمال اتخاذ سناریوی دوم یعنی پرداخت یارانه گندم و ادامه روال قیمت نان به شیوه کنونی حکایت دارد، روز گذشته عضو هیأت مدیره کانون صنایع غذایی و دبیر انجمن نان‌های ماشینی کشور، افزایش قیمت نان را قطعی دانسته و از تعیین نرخ جدید این محصول تا 25فروردین‌ماه خبر داده است.

به گفته علیرضا مروت‌پور، دولت هنوز میزان افزایش نرخ نان را اعلام نکرده اما عواملی مانند افزایش دستمزدها، نرخ جدید حامل‌های انرژی و افزایش 2درصدی مالیات بر ارزش افزوده در این نرخ مؤثر خواهد بود و فارغ از پرداخت یارانه نقدی نان یا تخصیص آن به گندم و آرد، این افزایش قیمت‌ها روی هزینه تمام‌شده تأثیر گذاشته و قیمت نان را مشخص می‌کند.

کد خبر 255081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز