همشهری آنلاین: درحالی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) حضور خود در دریای سیاه را افزایش می دهد و برای برگزاری رزمایش نظامی در این پهنه آبی آماده می شود، یک روزنامه روسی از برنامه وزارت دفاع روسیه برای تقویت ناوگان دریایی این کشور در دریای سیاه خبر داد.

آمادگی روسیه برای مقابله با تهدید ناتو

به گزارش ایرنا، روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه روز جمعه در مقاله ای به نشست سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با مقام های ارشد این وزارتخانه و ژنرال های روس درمورد تقویت حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه و دریای سیاه اشاره کرد.

در این مقاله آمده است: شایگو در مورد سند محرمانه تقویت توانمندی نظامی کریمه با مقام های ارشد نظامی روسیه گفت وگو کرد و قرار است در شش سال آینده تقویت این منطقه با ارسال تسلیحات پیشرفته و استقرار واحدهای نظامی جدید صورت گیرد.

به نوشته روزنامه روسی، در این مدت باید تمام تاسیسات نظامی کریمه نوسازی شود و این منطقه برای استقرار تسلیحات پیشرفته و واحدهای نظامی جدید آمادگی یابد.

روزنامه راسیسکایا گازتا در مقاله خود به برنامه روسیه برای استقرار شش ناو جدید در دریای سیاه اشاره کرد.

گزارش روزنامه روسی حاکی است که این ناوها همراه با شش فروند زیر دریایی دیزلی از نوع ˈطرح 636ˈ در سال های آینده در اختیار ناوگان دریای سیاه روسیه قرار خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه روسی، واحدهای هوایی کریمه نیز بطور اساسی تقویت خواهد شد بطوری که مطابق برنامه وزارت دفاع روسیه پس از بازسازی تاسیسات پایگاه هوایی این منطقه ،جنگنده های سوخو-27 و بمب افکن های توپولف142 و ایلیوشین-38 و بالگردهای کا-27 و کا-29 در آن مستقر می شود.

علاوه برآن سیستم های پیشرفته ضدهوایی در این منطقه مستقر خواهد شد.

در همین حال برخی رسانه های خبری روسیه در روزهای اخیر در گزارش های خود از امکان استقرار بمب افکن های دور پرواز توپولف-22 و نیز سیستم های پدافند موشکی اس-300 و اس-400 در منطقه کریمه برای پوشش حریم دفاعی این کشور خبر دادند.

کد خبر 254746
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز