دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران از نظر امنیت گردشگران در شرایط مطلوبی قرار دارد.

مسعود سلطانی فر

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر با اشاره به آمار سازمان جهانی جهانگردی در سال 2013 افزود: ایران در حال حاضر از نظر امنیت گردشگران رتبه 17 را در جهان به خود اختصاص داده است و این امر باعث شده تا در ماه‌های گذشته تقاضا برای سفر به ایران افزایش چشم گیری داشته باشد.

وی در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان خوزستان که با حضور استاندار خوزستان و تمام اعضای آن برگزار شد خاطر نشان کرد: تحریم های اعمال شده علیه ایران در سال های گذشته بر حضور تورهای خارجی در کشور تاثیر به سزایی گذاشته بود ولی پس از توافقات ایران با گروه 1+5 و مشخص شدن چهارچوب توافقات، بار دیگر سفر به ایران در برنامه‌های جهانگردان خارجی قرار گرفته است.

سلطانی فر در ادامه بیان کرد: در سال 2013 یک میلیارد و 35 میلیون نفر گردشگر در جهان سفر کرده‌اند که همه کشورهای جهان هزار و صد میلیارد دلار از این بخش درآمدزایی داشته اند و ایران با توجه به اینکه یک درصد خاک جهان را تشکیل می‌دهد و 10 تا 15 درصد جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی دنیا را در خود جای داده است سهم قابل قبولی از این بخش به خود اختصاص نداده است که برای افزایش این سهم در حال برنامه ریزی کلان هستیم.

وی افزود: تا پایان روز 8 فروردین سال جاری، 34 میلیون و 315 هزار اقامت نفر - شب در کشور به ثبت رسیده است که به طور میانگین هر شب حدود 4 میلیون نفر در مراکز اقامتی اسکان داشته‌اند و از این میزان 7 درصد به هتل‌ها، مهمان پذیرها و هتل آپارتمان‌ها، 19 درصد به مراکز آموزش و پرورش و اسکان در مدارس و 15 درصد به مهمان سراها و خوابگاه های دانشجویی اختصاص داشته است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد با توجه به اینکه 7درصد اقامت در هتل ها مربوط به زمان پرترافیک (پیک) هتل های کشور بوده، نشان می دهد که بیش از این ظرفیت اسکان وجود نداشته است.

کد خبر 254282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز