رئیس و مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی به همراه رئیس شورای شهر تهران و معاون وزیر راه و شهرسازی که پیش‌تر ریاست مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی را برعهده داشت، با حضور در ساختمان مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی بر ماندگاری و تداوم فعالیت‌های این مرکز تأکید کردند.


به گزارش همشهری در این مراسم، مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: پس از 25سال سازمان میراث فرهنگی از هیچ تلاشی برای ادامه فعالیت مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی خودداری نمی‌کند. وی همچنین با تأکید بر وجود 16 اثر ثبت جهانی شده در ایران و در نوبت بودن 76 اثر دیگر به‌منظور ثبت جهانی، همچنین شناسایی تنها 10هزار بنای تاریخی و نفیس و محوطه‌های تاریخی از میان یک میلیون اثر تاریخی موجود در کشور گفت: سیاست جدید سازمان میراث فرهنگی بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بازسازی، مرمت، احیا و حفظ بناهای تاریخی کشور است.

سلطانی‌فر افزود: گزارش‌های بسیار بدی از تخریب مدارک و اسناد و آثار میراث فرهنگی به بنده داده‌اند که اثر بدی در سازمان میراث فرهنگی داشته و امیدواریم با همفکری و راهنمایی باستان‌شناس‌ها و دست‌اندرکاران حفظ میراث فرهنگی اشکالات گذشته را مرتفع کنیم.

سید محمد بهشتی مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی کشور نیز که خود سال‌ها عهده‌دار ریاست این سازمان بود به اهمیت مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این مرکز از معدود مراکز آموزشی است که مورد توجه بود و افرادی در امر آموزش در این مرکز دخیل بودند که در دستگاه میراث فرهنگی فعالیت داشتند. وی با تأکید بر لزوم حفظ مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی خواستار گسترش فعالیت‌های این مرکز شد.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران نیز که در این مراسم حضور داشت با ابراز امیدواری نسبت به تعامل بیشتر مدیریت شهری با مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی گفت: چند سال پیش در برنامه سوم توسعه موضوع ادغام مراکز آموزش عالی در زیرمجموعه دستگاه‌های مختلف مطرح شد ولی این موضوع شامل مراکز آموزش فرهنگ و هنر نمی‌شد. وی با تأکید بر حفظ مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که این مرکز در مجموعه سازمان میراث فرهنگی فعالیت خود را ادامه بدهد.

مسجدجامعی تأکید کرد: در شرایط کنونی که میراث فرهنگی کشور به سرعت غارت می‌شود و متولیانی در این‌سو و آن‌سوی جهان پیدا می‌کند، لزوم حفظ مراکزی همچون مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی بیش از پیش احساس می‌شود.

 

کد خبر 250777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز