گروه سرزمین: رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی کشور صبح دیروز در حالی به همراه محمدعلی نجفی رئیس قبلی، به سازمان میراث فرهنگی رفت که قائم مقام وی نیز ترجیح داده است از سازمان میراث فرهنگی خداحافظی کند.


نجفی در حاشیه مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حسن حبیبی به خبرنگاران گفته بود که پیش‌تر 2جلسه مشترک با مسعود سلطانی‌فر رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی داشته است.

براساس آنچه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی نیز که در ماجرای اطلاع‌رسانی پیرامون استعفای محمد علی نجفی از رسانه‌ها عقب ماند و استعفای او را کذب خوانده بود به ایمیل خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی ارسال کرد، دیروز محمدعلی نجفی و مسعود سلطانی‌فر در یک خودرو و با یکدیگر به سازمان میراث فرهنگی رفتند تا بدین‌ترتیب نجفی بتواند عملکرد مربوط به مدیریت کمتر از 6‌ماه خود در این سازمان را به اطلاع رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی برساند.

اگرچه آغاز به‌کار رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی بدون برگزاری مراسم تودیع و معارفه انجام شده است ایسنا اعلام کرده که عصر دیروز نخستین جلسه شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی نیز با حضور نجفی و سلطانی‌فر تشکیل شده است.

نگاهی به نمودار مدت زمان ریاست در سازمان میراث فرهنگی مشخص می‌کند که در طول نزدیک به یک دهه، این نمودار با سقوط منظم همراه بوده است و اسفندیار رحیم مشایی در دولت نهم با 4سال ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، حمید بقایی با 2سال ریاست بر این سازمان، روح‌الله احمدزاده کرمانی با 6‌ماه ریاست، سیدحسن موسوی با نزدیک به یک‌سال و محمد شریف ملک‌زاده با یک‌سال ریاست بر سازمان میراث فرهنگی در نزدیک به 9سال گذشته، بیانگر سقوط مدت زمان مدیریت در سازمان میراث فرهنگی است. اما ادامه این نمودار در دولت یازدهم مشخص کرد که محمدعلی نجفی با کمتر از 6‌ماه ریاست بر سازمان میراث فرهنگی رکورد کمترین زمان مدیریت سازمان میراث فرهنگی در نزدیک به یک دهه گذشته را دارد.

تبعات سقوط نمودار مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی اما در گام نخست دامان معاونت میراث فرهنگی کشور را گرفت و چند ساعت پس از استعفای محمدعلی نجفی، دکتر مهدی حجت قائم‌مقام او و معاون میراث فرهنگی وسایل خود را جمع کرد و با اعلام اینکه شرایط را مناسب کار نمی‌بیند دفتر معاونت میراث فرهنگی کشور را نیز به رئیس جدید این سازمان واگذار کرد.

 

کد خبر 247985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز