همشهری آنلاین: نمایندگان کنگره آمریکا اختیارات باراک اوباما رئیس جمهور را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو که اخیراً شبه جزیره کریمه را ضمیمه خاک روسیه کرده است، افزایش دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پرس تی وی ، با تصویب این لایحه، حمایت خود را از دادن یک میلیارد دلار وام تضمین شده به اوکراین اعلام کردند. این مصوبه تا چند روز دیگر برای امضاء شدن از سوی اوباما به کاخ سفید فرستاده خواهد شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون علیه برخی مقامات روسیه و کریمه که در بحران این شبه جزیره نقش داشته‌اند، تحریم‌هایی را اعمال کرده اند. واشنگتن همچنین برای برخی تاجران وابسته به کرملین، ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی‌ها را در نظر گرفته است. با وجود این، مسکو اعلام کرد: پیوستن کریمه به روسیه، قانونی بوده است و تحریم های غرب، مشروعیت ندارد.

از سوی دیگر، تصویب لایحه در کنگره نیز بیانگر واکنش یکپارچه این نهاد قانونگذاری و کاخ سفید در آمریکا است که غافلگیر کننده بود.

ظاهراً کنگره و کاخ سفید اخیراً موفق شده‌اند بر سر مسئله‌ای سازش کنند، ولو اینکه مسئله، اعمال تحریم علیه روسیه باشد.

مجلس سنا امروز رأی گیری شفاهی برگزار کرد. در مجلس نمایندگان نیز قانونگذاران با 399 رأی موافق در مقابل نوزده رأی مخالف از لایحه حمایت کردند. این نیز حمایت حداکثری قانونگذاران را از تحریم کردن مسکو و ارائه کمک‌های مالی به اوکراین نشان می‌دهد. مصوبه احتمالاً اواخر امروز یا نهایتاً فردا برای امضاء روی میز رئیس جمهور قرار می‌گیرد. اوباما نیز فوراً برای تبدیل مصوبه به قانون، آن را امضاء خواهد کرد. این، تازه ترین نمونه از «اقدامات تنبیهی» علیه مسکو است که کریمه را ضمیمه خاک روسیه کرده است. هنوز مشخص نیست که اوباما تا کجا برای مجازات روسیه پیش خواهد رفت، گرچه او گفته است که آمریکا علیه روسیه، اقدام نظامی نخواهد کرد. اما در خصوص تحریم‌ها، کاخ سفید قصد دارد فشارها را افزایش دهد.

کد خبر 254106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز