شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

آشپزی> ترجمه‌ی علی مولوی: بد نیست گاهی در روزهای تعطیل، سری به آشپزخانه بزنید و برای خانواده آشپزی کنید و آن‌ها را میهمان کنید.

یک میهمانی بهاری

در این‌جا چهار دستور جالب آشپزی برایتان داریم. «تُست و لوبیا» که از آمریکا آمده، «اسپاگتی بولونیز» که از ایتالیا آمده، «سالاد یونانی» و «چیپس‌پنیر مکزیکی»؛ یک میهمانی بهاری با غذاهایی بین‌المللی.

* * *

تُست و لوبیا
-------------

مواد لازم:

کنسرو لوبیاچیتی یا لوبیاچیتی پخته (۴۰۰ گرم)، نان تست، کره (کمی)، سس باربکیو (کمی)، پنیر چدار (به دلخواه)

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

دستور پخت:

۱. کنسرو لوبیا را باز کنید و در تابه بریزید.

نکته: اگر دوست دارید خودتان لوبیا را بپزید و از کنسرو استفاده نکنید، می‌توانید از شب قبل لوبیاها را بشویید و در آب، خیس کنید. بهتر است هر چندساعت یک‌بار، آب لوبیا را عوض کنید.

برای پختن لوبیاها به آن آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب بپزد. هر چنددقیقه یک‌بار به تابه سر بزنید که هم مراقب باشید آب لوبیاها تمام نشود و نسوزد و هم یکی از لوبیاها را امتحان کنید که ببینید پخته است یا نه. وقتی لوبیاها پخت، کمی نمک، فلفل، روغن و رب گوجه‌فرنگی به آن اضافه کنید و صبر کنید تا کمی بجوشد. حالا لوبیای پخته‌ی شما حاضر است.

۲. به کنسرو لوبیا یا لوبیای پخته‌ی داخل تابه، کمی سس باربکیو بزنید و آن‌ها را حدود پنج دقیقه، حرارت دهید.

۳. در فرصتی که لوبیاها روی حرارت هستند، برش‌های نان را در تُستِر، تُست کنید و بعد روی آن‌ها کمی کره بمالید.

۴. نان‌ها را در بشقاب بچینید و لوبیا را به آرامی روی نان‌ها بریزید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید کمی پنیر چدار رنده‌شده هم روی لوبیا بریزید تا طعم جذاب‌تری پیدا کند. نوش جان!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

* * *

چیپس‌پنیر مکزیکی
--------------------

مواد لازم:

چیپس تورتیلای بزرگ (یک بسته)، پنیر چِدار یا پنیر پیتزای رنده‌شده (۵۰ گرم)، فلفل هالاپینوی تازه (چند عدد کوچک)، گوجه‌فرنگی تازه (۳۵۰ گرم)، پیاز بنفش (یک نصفه)، تخم گشنیز (یک قاشق)، سیر (دو حبه).

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

دستور پخت:

۱. گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کنید و دانه‌هایش را از آن جدا کنید.

۲. گوجه‌فرنگی‌های خردشده را در یک کاسه بریزید و همراه با پیاز خردشده، تخم گشنیز و سیر خردشده و له‌شده مخلوط کنید. این سس سالسای شماست.

۳. چیپس‌ها را روی سینی فر پخش کنید. می‌توانید زیر چیپس‌ها، کاغذ روغنی هم بیندازید. فلفل‌های هالاپینو (یا فلفل سبز شیرین) را ریز کنید و به همراه پنیر رنده‌شده روی چیپس‌ها بریزید. اگر فلفل هالاپینوی تازه ندارید، می‌توانید از ترشی آن هم استفاده کنید.

۴. فر را روی حرارت متوسط بگذارید و سینی را داخل فر قرار دهید. وقتی پنیرها خوب آب شد، آن را با احتیاط بیرون بیاورید. البته از ماکروفر هم می‌توانید استفاده کنید.

۵. چیپس‌پنیر را در بشقاب بکشید و سس سالسا را در کنارش یا در یک کاسه‌ی کوچک بریزید. طعم این چیپس‌پنیر با سس سالسا، واقعاً جادویی است! نوش جان!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

* * *

سالاد یونانی
--------------

مواد لازم:

خیار، گوجه فرنگی، زیتون سیاه، پنیر فتا، کاهو، آب‌لیموی تازه (دو قاشق سوپ‌خوری)، روغن زیتون (شش قاشق سوپ‌خوری)، سس سیر (یک قاشق سوپ‌خوری)، آویشن یا پونه (کمی).

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

دستور پخت:

۱. گوجه‌فرنگی‌ها را نگینی و خیار و کاهو را از طول خرد کنید.

۲. پنیرها را هم نگینی خرد کنید و همراه با زیتون سیاه و بقیه‌ی مواد در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید.

۳. حالا مواد را به آرامی با دست مخلوط کنید. مراقب باشید پنیرها له نشوند و شکل طبیعی‌شان را حفظ کنند.

۴. با یک چنگال، آب‌لیمو، روغ‌زیتون، سس سیر و آویشن را در یک کاسه هم بزنید.

۵. می‌توانید سس را روی سالاد بریزید تا مواد طعم بهتری بگیرند یا آن را در ظرف دیگری روی میز بگذارید تا هرکس خواست، خودش از سس روی سالادش بریزد. نوش جان!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

* * *

اسپاگتی بولونیز
-----------------

مواد لازم:

روغن زیتون (دو قاشق سوپ‌خوری)، گوشت چرخ‌کرده (۴۵۰ گرم)، پیاز (یک عدد)، سیر (یک حبه)، گوجه‌فرنگی (چهارعدد)، رب گوجه‌فرنگی (دو قاشق سوپ‌خوری)، قارچ (چند عدد کوچک)، اسپاگتی (به اندازه‌ی دلخواه)، پنیر پارمسان (۵۰ گرم).

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

دستور پخت:

۱. پیاز را رنده کنید. سیر را ابتدا با پهنای چاقو، له کرده و بعد خرد کنید.

۲. روغن را در ماهی‌تابه بریزید و گوشت چرخ‌کرده، پیاز و سیر را به آن اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه آن‌ها را روی حرارت ملایم بپزید تا رنگ گوشت عوض شود.

۳. گوجه‌فرنگی‌ها را کاملاً ریز کنید و همراه با قارچ خرد‌شده و رب گوجه‌فرنگی به گوشت اضافه کنید.

۴. کمی فلفل و نمک به مواد اضافه کنید ودر ماهی‌تابه را بگذارید. مواد را حدود ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. هر چنددقیقه یک‌بار به ماهی‌تابه سر بزنید و مراقب باشید مواد سس بلونیز نسوزد.

۵. اسپاگتی را بپزید و آب‌‌کش کنید.

۶. سس بلونیز را همراه با کمی پنیر پارمسان به اسپاگتی اضافه کنید. نوش جان!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۷

کد خبر 253963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز