همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به نهادینه شدن بیش از پیش سنت حسنه وقف در کشور به مدد فعالیت های تبلیغی و رسانه‌ای گفت: بیش از ۲ هزار وقف جدید در سال ۹۲ در سراسر کشور با نیات مختلف فرهنگی و اجتماعی به ثبت رسید.

وقف

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی افزود: یکى از بارزترین مصداق‌هاى تزکیه ، صدقه و کاملترین مصداق آن، وقف است که موجب می‌شود اصل مال انسان ثابت بماند.
وی گفت: مردم خیر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 88 در هرسال به طور متوسط 198 وقف جدید به ثبت رساندند.
ربیعی افزود: از سال 89 با اجرای طرح‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ حسنه وقف از طریق رسانه‌ها و برپایی خیمه‌های مشورتی «همه واقف باشیم» در ایام و مناسبت‌های ویژه سال در بقاع متبرکه و امامزادگان، روند ثبت وقف‌های جدید، شتاب بیشتری به خود گرفت.
وی گفت: در سال 89 با توجه به این اقدامات ، 927 وقف جدید، در سال 90 ، 1388 وقف جدید و در سال 91 ، 1765 وقف جدید به ثبت رسید.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رونمایی اوراق وقف در سال 92 و عرضه این اوراق به ارزش 100 میلیارد تومان با هدف ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری افزود: اوراق وقف به فردی که در تأمین هزینه های درمان بیماری سرطان خود دچار مشکل شده است کمک می‌کند.

کد خبر 253739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز