گروه سرزمین: مانور نوروزی گردشگری کشور صبح دیروز در ساختمان اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در تهران برگزار شد تا با اعزام نیروهای ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی به سراسر کشور، گردشگران نوروزی آسوده‌خاطر سفر کنند.

سفر

این نشست که  با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های مرتبط با سفر، گردشگری و البته حضور ناگهانی حجت‌الاسلام زم در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد با خبرهای جدید از وضعیت گردشگری کشور پایان یافت.

تلاش برای مثبت کردن تراز منفی گردشگری

مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سخنانی با تأکید دوباره بر اینکه از 4میلیون گردشگر ورودی به کشور تنها کمتر از یک میلیون نفر آنها گردشگر واقعی بوده‌اند و دیگران برای تمدید ویزا مراجعه کرده‌اند درحالی‌که 7میلیون‌و800 هزار گردشگر خروجی داشتیم، گفت: تمام تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی برای مثبت کردن تراز به‌شدت منفی گردشگری کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه شخص رئیس‌جمهور بر مثبت کردن تراز منفی گردشگری ایران تأکید کرده است از تلاش برای بسیج امکانات و فراهم‌کردن زیرساخت‌ها برای ورود گردشگر به کشور خبر داد. سلطانی‌فر در آخرین گزارش‌ها از فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد که در کمتر از 2‌ماه این ستاد نهایت تلاش خود را برای فراهم‌کردن سفر مطلوب گردشگران انجام داده است.

حمل و نقل و هتل، چالش گردشگران خارجی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اما در پاسخ به این سؤال روزنامه همشهری که چه کاستی‌هایی در میزبانی از گردشگران خارجی علاقه‌مند برای سفر به ایران وجود دارد؟ گفت: در بخش حمل‌ونقل و هتل مشکلاتی وجود دارد که با تشویق بخش خصوصی و توافق‌های صورت گرفته با نهادهای مالی، فراهم‌کردن زیرساخت‌های ایجاد هتل و حمل‌ونقل را در سال آینده اجرایی می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پس از آغاز به‌کار دولت جدید با فضای خوبی که در تعامل با جهان ایجاد و منجر به کاهش فشارهای بین‌المللی بر ایران شد، گرایش زیادی در گردشگران خارجی برای سفر به ایران ایجاد شده است، افزود: جمع زیادی از اتباع کشورهای مختلف متقاضی سفر به ایران هستند که باید امکانات مورد نیاز برای سفر آنها به کشور فراهم شود.

بنزین سفر گران نمی‌شود

خبر مهم دیگری که رئیس سازمان میراث فرهنگی برای گردشگران نوروزی داشت گران نشدن بنزین برای سفرهای نوروزی بود. سلطانی‌فر گفت: مردم ماه‌هاست که از بنزین سفر استفاده می‌کنند. دولت می‌بایست قیمت حامل‌های انرژی را 38درصد افزایش می‌داد که برای رعایت حال مردم این اقدام را انجام نداد. سلطانی‌فر تأکید کرد: بنزین سفر در نوروز گران نمی‌شود و مردم می‌توانند آخرین قطرات بنزین ارزان را در نوروز مصرف کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان مراسم ضمن بازدید از فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور که با مانور نجات گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر در ساختمان سازمان میراث فرهنگی همراه بود، اعلام کرد که بسیاری از هتل‌ها و اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند که در برخی شهرها 15درصد و در برخی استان‌ها نیز تا 40درصد تخفیف به گردشگران نوروزی ارائه می‌کنند. البته در گزارش‌های 5روز گذشته که تعزیرات به ستاد ارائه کرده است در 2مورد از قیمت‌گذاری‌ها تخلفی وجود داشته که منجر به جریمه 2میلیارد تومانی شده است.

کد خبر 253357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز