قلعه‌ای تاریخی در اسکاتلند که یکی از لوکیشن‌های سینمایی «سقوط آسمانی» بود توانست نخستین جاذبه گردشگری اسکاتلند در سال۲۰۱۳ به جاذبه نخست گردشگری اسکاتلند تبدیل شود. این قلعه تاریخی در شهر ادینبورگ، دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند قرار دارد که به دژ ادینبرا نیز شناخته می‌شود.

قلعه ادینبورگ


به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، این قلعه تاریخی توانسته است با 42درصد رشد گردشگران به جاذبه نخست گردشگری اسکاتلند در سال2013 تبدیل شود.قلعه ادینبورگ در سال2012 میزبان یک میلیون و 420هزار گردشگر بود و در 2‌ماه نخست امسال نیز میزبانی از 290هزار گردشگر را تجربه کرد کارشناسان تنها دلیل این افزایش چشمگیر را فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم سقوط آسمانی، آخرین قسمت از سری فیلم‌های «جیمز باند» در این قلعه می‌دانند.

قلعه ادینبورگ دارای چندین سیاهچال است و در طول قرن‌ها محل شکنجه و قتل هزاران زندانی بوده است. این قلعه تاریخی یکی از آثار تاریخی شاخص اسکاتلند و حتی قاره اروپاست.فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم سقوط آسمانی در جزیره دورافتاده هاشیما در سواحل ژاپن و بازار بزرگ استانبول، پل واردا و سواحل مدیترانه‌ای ترکیه هزاران گردشگر را در سال‌های گذشته جذب ژاپن و ترکیه کرد.

کد خبر 252270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز