گروه سرزمین- محمد باریکانی: نزدیک به ۴۰خودروی رالی ۱۳مهرماه سال آینده از پاریس به مقصد ایران حرکت می‌کنند تا نخستین اکورالی پاریس - پرسپولیس از مبدأ فرانسه در محوطه باستانی تخت‌جمشید در شیراز به پایان برسد.

گردشگری

این خبر را مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در نشستی که با مدیرعامل سازمان بزرگ گردشگری فرانسه (GTO) داشت به رسانه‌ها اعلام کرد.اکورالی پاریس- پرسپولیس که با محوریت حفظ محیط‌زیست و با هدف کاهش مصرف سوخت در کشورها برگزار می‌شود قرار است از راننده‌ای تقدیر کند که در کشورهای بین راه علاوه بر احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی کشورهای مسیر و رعایت آنها، سوخت کمتری نیز استفاده کرده باشد.

خودروهای شرکت‌کننده در اکورالی پاریس- پرسپولیس که روز پنجم اکتبر 2014مصادف با 13مهرماه آینده از پاریس حرکت می‌کنند با عبور از شهرهای اشتودگارت، وین، بلگراد، بخارست، استانبول، آنکارا و ارزروم در 21 مهرماه آینده به ایران می‌رسند و با عبور از شهرهای تبریز، تهران و اصفهان، در شیراز و در محوطه بیرونی تخت جمشید به‌کار خود پایان می‌دهند تا بدین‌ترتیب ایران نیز به‌عنوان یکی از مقاصد برگزاری تورهای رالی در جهان معرفی شود. رالی پاریس- پرسپولیس نخستین بار در سال 1971برگزار شد و این دومین باری است که رالی پاریس- پرسپولیس (در سال 2014)برگزار می‌شود.

تلاش برای معرفی جهانی جاده‌های گردشگری ایران

اکورالی پاریس- پرسپولیس اما تا چه اندازه در صنعت گردشگری ایران اهمیت دارد؟ چه میزان تقاضای سفر با خودرو به ایران از سوی گردشگران خارجی در اروپا و به‌ویژه در فرانسه وجود دارد؟ اینها سؤالاتی است که روزنامه همشهری با پاسکال رستانی، مدیرعامل سازمان بزرگ گردشگری فرانسه و ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی؛ برگزار‌کنندگان این رالی زیست‌محیطی مطرح کرده است. به‌گفته ابوالقاسم ایرجی که اکنون مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور است، توسعه گردشگری از برنامه‌های مهم کشور و دولت تدبیر و امید و سازمان میراث فرهنگی است.ایرجی البته تأکید کرد که کانون اتومبیلرانی در تلاش برای فعال کردن دفاتر نمایندگی در خارج از کشور برای معرفی جاده‌های گردشگری ایران به گردشگران خارجی است.

پاسکال رستانی، مدیرعامل سازمان بزرگ گردشگری فرانسه (GTO) نیز با اشاره به برگزاری رالی پاریس - پرسپولیس در 6‌ماه آینده که برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آن 2 سال زمان برده است، رالی پاریس- پرسپولیس را شبیه به رالی جاده‌ای مکزیک اعلام کرد و گفت که تنها تفاوت این رالی رقابتی است که برای کمتر‌مصرف‌کردن سوخت بین رانندگان جریان خواهد داشت.

ایجاد انگیزه در گردشگران اروپایی برای سفر به ایران

پاسکال رستانی اعلام کرد که اروپایی‌ها می‌توانند با استفاده از فرصت این رالی، جاذبه‌های گردشگری ایران را از نزدیک ببینند. به گفته او در سالن بزرگ نمایشگاهی رالی در پاریس جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران به نمایش در می‌آید.
رستانی می‌گوید: هدف دیگر از برگزاری رالی پاریس - پرسپولیس، نشان دادن جاذبه‌های گردشگری ایران و تشویق گردشگران خارجی برای سفر به ایران است.

پاسکال رستانی در مورد ارزش‌های گردشگری در برگزاری این رالی به روزنامه همشهری گفت که در این رالی از 9کشور عبور می‌شود و محوریت اصلی آن کشور ایران است. به گفته رستانی، بیشترین فعالیتی که در رالی پاریس-پرسپولیس انجام می‌شود معرفی و نمایش جاذبه‌های گردشگری ایران است؛ بدین‌ترتیب که در سالن بین‌المللی در پاریس یک مانیتور بسیار بزرگ به‌طور مرتب اخبار ایران را نشان می‌دهد و جاذبه‌های گردشگری این کشور را مشخص می‌کند که برای صنعت گردشگری ایران مفید است. به گفته مدیرعامل سازمان فرانسوی گردشگری که برگزار‌کننده رالی پاریس- پرسپولیس است اکنون تقاضای سفر به ایران در کشورهای اروپایی بسیار زیادشده و بسیاری از گردشگران تمایل به بازدید از ایران دارند.

آنطور که پاسکال رستانی به همشهری اعلام کرده است چندی پیش در فرانسه نشریه معتبر گردشگری، ایران را در ردیف 10کشور مقصد گردشگری جهان معرفی کرد و علاقه به سفر به ایران را افزایش داد.

کد خبر 253641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز