همشهری‌انلاین: کتاب عارف که مربوط به اولین گفت‌وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با محمدرضا عارف پس از کناره‌گیری از عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است، روی کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران توزیع شده است.

کتاب عارف

 «براساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشرشده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم».

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، شاید این جمله، از کلیدی‌ترین عبارات بیانیه‌ 246‌ کلمه‌‌ای محمدرضا عارف 62‌ساله در انصراف از کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاری انتخابات خطاب به ملت شریف ایران و نه تنها طرفدارانش منتشر شد؛ انصرافی که به‌زعم بسیاری او را از صندلی چهارساله ریاست‌جمهوری دور کرد اما بر صندلی ثابت اخلاق نشاند. اما تعهدات عارف به چه کسانی و چه بود؟

وی در مصاحبه‌ اختصاصی خود با ماهنامه مدیریت ارتباطات که توسط امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی صورت گرفت، ظهر روز یکشنبه 26 خردادماه، یعنی کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رسمی نتایج انتخاباتی که پیروزش حسن روحانی بود، با آرامش بیشتری به تبیین دیدگاه‌ها و سیاست‌های گذشته، حال و آینده خود پرداخت.

عارف در این گفت‌وگو با اشاره به اتفاقاتی که بعد از انتخابات چهار سال پیش رخ داده بود، توضیح داد که با چه رویکرد و منشی تلاش کرده «امید به آینده» را از جمع‌های کوچک هشت تا 10 نفره در «بنیاد امید» به میان جمع‌های بزرگ‌تر بیاورد و به زعم خودش شکاف بین نسل اول و سوم انقلاب را کمتر کند. او گفت که در این مسیر به هیچ عنوان و از هیچ نهاد مسؤول و غیرمسؤولی بابت برنامه‌ها و کارهایش از جمله سیدمحمد خاتمی و علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی تذکری نگرفته است.

وی بحث زندانیان سیاسی و مسأله موسوی، رهنورد و کروبی را استخوان لای زخم دانسته و با بیان اینکه برای حل این موضوعات تا حد توانش کمک خواهد کرد، گفت: «امیدوارم این مسأله از وادی هماهنگی و همکاری با نهادهای ذی‌ربط حل شود و حل آن به استمرار روحیه پرشور و بانشاط موجود در جامعه کمک کند و به همدلی و همراهی با دولت جدید در پیگیری مطالبات و حل مشکلات کشور یاری رساند، بدون اینکه کسی یا جریانی بخواهد امتیاز حل شدن این مسائل را برای خودش بداند». کاندیدای انصارفی انتخابات ریاست جمهوری به‌رغم بیان صریح مواضعش در این گفت‌وگو تأکید کرد: «هر زمان که تشخیص دهم به صلاح کشورم و جامعه است، برخی ناگفته‌ها را خواهم گفت.»

این کتاب در قطع پالتویی و در 36صفحه به قمیت 40 هزار ریال توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

علاقه‌مندان در شهرستان‌ها برای خرید این کتاب می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.prshop.ir و یا تماس تلفنی با شماره 88807453 نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

کد خبر 253247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز