سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب «عارف» -گفت‌وگو محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری- تنها یک ماه پس از عرضه در بازار نشر، از سوی انتشارات سیمای شرق به چاپ دوم رسید.

عارف

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق بهروز تقی‌پور، مدیر انتشارات سیمای شرق با بیان این مطلب گفت: این کتاب گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی با محمدرضا عارف، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی، از کاندیداتوری انصراف داد.

وی افزود: این کتاب در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران عرضه شد که با توجه به استقبال علاقمندان، چاپ دوم آن نیز با همان قیمت چاپ اول (40.000 ریال) در 40صفحه منتشر و بزودی در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی سایر استان‌های کشور توزیع خواهد شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

  • شما قبل از اعلام کاندیداتوری، با رهبری جلسه‌ای داشتید یا خیر؟

فکر می‌کنم اگر روند کاندیداتوری را بگویم بد نباشد. اتفاقات سال 88 تقریباً همه را نگران کرده بود و خود من بیش از آنچه بیان می‌کردم، نگران بودم. نگرانی من بیشتر نسبت به آینده جوانان بود چرا که تقریباً ناامیدی و یأس بر بخشی از جوانان حاکم شده بود. خب، من معلم هم هستم و می‌دیدم بعد از این اتفاقات بچه‌هایی که همیشه شاداب بودند، برخوردهای تندی می‌کردند و پرخاشگر شده بودند. در بهترین شرایط آنها به افرادی بی‌انگیزه بدل شده بودند که هدفشان صرفاً این بود که درسشان را تمام کنند و به خارج از کشور بروند. به‌ویژه در دانشگاه صنعتی شریف این فضا حاکم بود. احساس کردم باید یک اتفاقی بیفتد و من کاری بکنم. حقیقتاً اینکه چه جایگاهی را برای خودم ترسیم کنم تا بتوانم تأثیرگذار باشم، برایم بحث چالش‌برانگیزی بود. در بنیاد امید با همفکری دوستان به این نتیجه رسیدیم که بیاییم و در انتخابات مجلس نهم مشارکت داشته باشیم. برآوردمان این بود که می‌توانیم حداقل 70 نماینده از شهرستان‌های مختلف به مجلس بفرستیم.

  • ولی در نهایت در انتخابات مجلس مشارکت نکردید. چرا؟

چون من همیشه به کلمه «جمع» اعتقاد داشتم و به نظر جمع عمل می‌کردم. جمع‌بندی نهایی این بود که فضای حاکم بر جریان اصلاحات خیلی این روش را نمی‌پذیرد. به همین دلیل ما هم خیلی حرکتی را انجام ندادیم.

  • فکر می‌کنید این نگاه، نگاه درستی بود؟

خوشبختانه بعد از انتخابات مجلس بعضی از دوستان اذعان کردند که اشتباه کردیم کاندیدا معرفی نکردیم و در انتخابات مجلس حضور جدی نداشتیم. البته من مطمئن بودم که خیلی زود به این اشتباه پی خواهند برد.

بنابراین انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری برای من فرصتی بود که تلاش کنم این فضای یأس و ناامیدی را تغییر دهم. نمی‌دانستم چقدر موفق می‌شوم، چون فضا خیلی بسته بود.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه کتابفروشی‌ها و یا کیوسک‌های مطبوعاتی یا مراجعه به سایت prshop.ir و تماس تلفنی با شماره 88807453 نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

انتشارات سیمای شرق پیش از این، کتاب صراحت‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دیپلماسی منوچهر متکی، سانسور مهدی کلهر، سیاست مطبوعات محمدجعفر محمدزاده و بازمهندسی فرهنگی امیر خوراکیان را نیز منتشر کرده است.

کد خبر 255197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز