همشهری آنلاین: تیم‌های پاری سن ژرمن و بارسلونا به ترتیب با غلبه بر بایر لورکوزن و منچستر سیتی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.

Markinho

شامگاه چهارشنبه (21 اسفند) دو دیدار از هشت بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد. تیم بایر لورکوزن، یکی از چهار نماینده آلمان در این رقابت‌ها با نتیجه 2 بر 1 از میزبان فرانسوی خود، پاری سن ژرمن شکست خورد. لورکوزن در بازی رفت نیز در خانه خود با نتیجه 4 بر 0 مغلوب صدرنشین لیگ فوتبال فرانسه شده بود.

لورکوزن در دیدار برگشت چهره‌ بهتری از خود در مقایسه با دیدار رفت نشان داد و با گل سیدنی سم در دقیقه ۶، یک بر صفر از حریف خود پیشی گرفت. شادی لورکوزنی‌ها اما دیری نپایید و مارکینیو در دقیقه ۱۳ گل تساوی را برای پاری سن ژرمن به ثمر رساند. تیم میزبان در نیمه دوم نیز توانست از فرصت‌های به دست آمده سود بهتری جوید و با گل لاوتزی در دقیقه ۵۴ به پیروزی 2 بر 1 مقابل لورکوزن دست یابد.

ناگفته نماند که بایر لورکوزن در دقیقه ۲۸ به پنالتی دست یافت، اما دروازه‌بان پاری سن ژرمن که یکی از چهره‌های برتر میدان در این پیکار بود، ضربه‌ سیمون رولفس، کاپیتان بایر لورکوزن را مهار کرد.

در دیگر دیدار شامگاه چهارشنبه دو تیم صاحب‌نام اف ث بارسلونا از اسپانیا و منچسترسیتی از انگلیس به مصاف هم رفتند. بارسلونا که در دیدار رفت در خاک حریف به پیروزی دو بر صفر دست یافته بود، در دیدار برگشت نیز تیم برتر میدان بود و با درخشش ستاره بزرگ خود، لیونل مسی، منچسترسیتی را دو بر یک شکست داد.

بارسلونا اگر چه در نیمه نخست این دیدار فرصت‌های متعددی برای گشودن دروازه حریف داشت، اما نتوانست حملات خود را به گل بدل سازد. در نیمه دوم اما بخت با این تیم یار بود. مسی که در دوران اخیر از فرم مطلوب خود کمی فاصله داشته، در پیکار با منچسترسیتی یکی از چهره‌های برتر میدان بود و در دقیقه ۶۷ نخستین گل بارسلونا را به ثمر رساند.

لیونل مسی

منچسترسیتی یک دقیقه مانده به پایان بازی با گل کاپیتان خود، کمپانی بار دیگر به بازی هیجان بخشید، اما لحظاتی بعد، دنی آلوس برای دومین بار دروازه نماینده انگلیس را باز کرد و صعود بارسلونا به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را مسجل ساخت.

کد خبر 253168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز