همشهری آنلاین: تیم بایرن مونیخ در دیدار برگشت دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا توانست با کسب تساوی مقابل مهمان انگلیسی‌اش آرسنال، جواز صعود به دور بعد را کسب کند. مونیخ در دیدار رفت دو بر صفر پیروز شده بود.

Bayern Munchen

شامگاه سه‌شنبه (۱۱ مارس / ۲۰ اسفند) نخستین دیدارهای برگشت دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد که طی آن بایرن مونیخ به مصاف آرسنال رفت و اتلتیکو مادرید نیز رویاروی آ ث میلان قرار گرفت.

بایرن مونیخ که دیدار رفت در خانه حریف را با پیروزی دو بر صفر به پایان برده بود، در دیدار برگشت هم خوش درخشید و در پی تساوی یک بر یک مقابل آرسنال به دور یک هشتم نهایی راه یافت.

مونیخی‌ها به ویژه در نیمه نخست این دیدار کنترل بازی را در دست داشتند، اما نتوانستند حملات خود را به گل بدل کنند. در نیمه دوم اما تلاش‌های بایرن مونیخ نتیجه‌بخش بود. باستیان شواین‌اشتایگر، ملی‌پوش این تیم در پی دریافت پاسی از فرانک ریبری، توپ را از فاصله‌ای کوتاه به تور دروازه آرسنال دوخت.

بازیکنان آرسنال در پی این ضربه حملات خود را تشدید کردند و سه دقیقه بعد (دقیقه ۵۷) توسط لوکاس پودولسکی، مهاجم آلمانی این تیم به گل تساوی دست یافتند. ۶۸ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم از آن پس شاهد بازی‌ای پرتحرک بودند.

لحظاتی پیش از پایان بازی توماس مولر، ملی‌پوش بایرن مونیخ این فرصت را داشت که از نقطه پنالتی گل پیروزی را برای تیمش به ثمر برساند، اما دروازه‌بان آرسنال ضربه او را مهار کرد و دیدار میان دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

این چهاردهمین بار است که تیم بایرن مونیخ به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه یافته و در جمع هشت تیم برتر این قاره قرار می‌گیرد.

در دیگر دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی، تیم اسپانیایی اتلتیکو مادرید با نتیجه چهار بر یک میزبان ایتالیایی خود، آ ث میلان را شکست داد. مادریدی‌ها در دیدار رفت نیز یک بر صفر پیروز شده بودند.

دیگو کاستا، مهاجم اتلتیکو مادرید با زدن دو گل از چهار گل تیمش، سهم مهمی در پیروزی مادریدی‌ها داشت. این نخستین بار طی ۱۷ سال گذشته است که اتلتیکو مادرید به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه می‌یابد.

شامگاه چهارشنبه (۱۲ مارس/۲۱ اسفند) نیز دو دیدار دیگر مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها برگزار می‌شود که طی آن بایر لورکوزن از آلمان میزبان پاری سن ژرمن، صدرنشین لیگ فرانسه، و منچستر سیتی از انگلیس نیز مهمان تیم پرآوازه اف ث بارسلونا خواهد بود.

 

کد خبر 252934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز