شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در چهار دیدار نخست دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بایرن که در صف مدعیان قهرمانی قرار دارد، از جمله تیم‌های موفق بود.

Toni Kroos

بایرن مونیخ که در حال حاضر یکه‌تاز بوندس‌لیگا است، در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نیز قدرت‌نمایی می‌کند.

مونیخی‌ها در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی در خاک آرسنال به پیروزی دو بر صفر دست یافتند. این دیدار در حضور حدود ۶۰ هزار تماشاگر در لندن برگزار شد. مونیخی‌ها در فصل گذشته با پیروزی بر دورتموند در فینال این رقابت‌ها در ورزشگاه ویمبلی لندن بر جام قهرمانی بوسه زده بودند.

بازیکنان آرسنال دیدار با بایرن مونیخ را پرجنب و جوش آغاز کردند و در پی خطایی که ژروم بوآتنگ، مدافع بایرن مونیخ در دقیقه هشتم بازی در محوطه جریمه انجام داد، به پنالتی دست یافتند. مسعود اوزیل، ستاره آلمانی آرسنال که مورد خطا قرار گرفته بود، خود ضربه پنالتی را زد. مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن مونیخ اما با واکنشی فوق‌العاده ضربه اوزیل را مهار کرد و مانع باز شدن دروازه‌اش شد.

در دقیقه سی و هشتم بازی شزنی، دروازه‌بان آرسنال در دوئلی مستقیم مقابل آرین روبن، مهاجم بایرن مونیخ مرتکب خطایی سنگین شد و در پی دریافت کارت قرمز از زمین اخراج گردید. داور به نفع مونیخی‌ها همچنین سوت پنالتی را زد. داوید آلابا، مدافع بایرن مونیخ اما در زدن این ضربه ناموفق بود و شوت دقیق او پس از اصابت به تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

مونیخی‌ها که در نیمه دوم با یک یار بیشتر در میدان حضور داشتند، توانستند اقتدار خود را به نمایش بگذارند و در حین کنترل بازی، از فرصت‌های به دست‌آمده سود جویند. تونی کروس، ملی‌پوش بایرن در دقیقه ۵۴ با شوتی تماشایی دروازه آرسنال را باز کرد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

توماس مولر، دیگر ملی‌پوش بایرن نیز که از اواسط نیمه دوم وارد زمین شده بود، دو دقیقه مانده به پایان بازی برای دومین بار دروازه میزبان را گشود و پیروزی دو بر صفر مونیخ مقابل آرسنال را مسجل ساخت. دیدار برگشت میان دو تیم روز سه‌شنبه (20 اسفند) در ورزشگاه آلیانتس مونیخ برگزار می‌شود.

در چهارمین دیدار رفت دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا تیم اتلتیکو مادرید موفق شد با تک‌‌ گل کاستا در دقیقه ۸۳ بازی، میزبان ایتالیایی خود، آ ث میلان را شکست دهد. این دیدار در حضور بیش از ۶۵ هزار تماشاگر در میلان برگزار شد. دیدار برگشت میان دو تیم نیز روز 20 اسفند انجام می‌گیرد.

کاستا

کد خبر 250437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز