همشهری آنلاین: وابستکان سرنشینان هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی که سه روز است ناپدید شده اعلام کردند تلفن همراه این سرنشینان زنگ می‌خورد اما کسی جواب نمی‌دهد.

براساس گزارش NBC، چندین نفر از اعضای خانواده سرنشینان پرواز ناپدید شده 370 مالزی اعلام کرده‌اند با سرنشینان هواپیما تماس گرفته‌اند، موبایل آنها زنگ خورده اما کسی پاسخ نداده‌است. هرچقدر که این رویداد عجیب و ترسناک به نظر بیاید، بیشتر می‌توان آن را با عملکرد گوشی‌های موبایل و شبکه‌های موبایل مرتبط دانست تا معمایی مبهم و گیج‌کننده.

براساس گزارش رسانه‌های چینی، 19 خانواده با امضای بیانیه‌ای اعلام کردند با گوشی‌های موبایل عزیزان خود تماس گرفته‌اند و در نهایت تعجب متوجه شده‌اند گوشی آنها به جای اینکه خارج از دسترس باشد و یا به پیغام‌گیر صوتی وصل‌شود، زنگ می‌خورد اما کسی پاسخگو  نیست. اما به گفته جف کاگان تحلیل‌گر شبکه‌های بی‌سیم شنیدن صدای بوق به این معنی نیست که گوشی که با آن تماس گرفته‌اید درحال زنگ خوردن است.

به گفته وی زمانی که با گوشی تماس گرفته می‌شود، شبکه به دنبال گوشی می‌گردد،‌ اول براساس آخرین موقعیت آن و بعد براساس معیارهای دیگر. در نهایت اگر شبکه نتواند گوشی را بیابد،‌ تماس برقرار نخواهد شد. جستجو برای یافتن گیرنده تماس چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و متناسب به  نوع گوشی و شبکه موبایل منجر به زنگ خوردن یا زنگ نخوردن گوشی فرد مورد نظر خواهد شد تا تماس‌گیرنده متوجه تلاش شبکه برای برقراری تماس تلفنی بشود. از این رو شاید تماس گیرنده چهار بار صدای زنگ خوردن گوشی را بشنود اما گوشی فردی که هدف برقراری تماس با اوست شاید تنها یک زنگ بخورد یا اصلا صدایی از آن ایجاد نشود.

اگر گوشی موبایلی که با آن تماس گرفته می‌شود در وضعیت درون هواپیما باشد، خاموش باشد، خارج از دسترس و یا خراب باشد، این احتمال وجود دارد که شبکه چند ثانیه‌ای را برای تایید غیرقابل دسترس بودن گوشی صرف کند.

در تصاویر ویدیویی که توسط رسانه‌های چینی منتشر شده‌است، فردی که با یکی از اقوامش درون هواپیما تماس می‌گیرد صدای زنگ خوردن گوشی وی را تنها چند ثانیه شنیده و بعد تماس قطع می‌شود. در حقیقت کاگان معتقد است این "اثر زنگ‌خوردگی" بازتابی از تلاش شبکه برای برقراری ارتباط است که شاید تعدادی از خانواده‌های سرنشینان این هواپیما که تلاش دارند با عزیزانشان تماس بگیرند، آن را تجربه کنند.

کد خبر 252768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز