همشهری آنلاین: تکنولوژی امنیتی اسکن اثر انگشت هنوز در بسیاری از تکنولوژی‌های مصرفی جای مناسب خود را به‌دست نیاورده‌است که شرکت فوجیتسو تکنیکی پیچیده‌تر و غیرقابل نفوذ‌تر را برای محافظت از محتوای ابزارهای الکترونیکی ارائه کرده‌است.

براساس گزارش NBC، شاید تکنیک اسکن اثرانگشت تکنولوژی پیشرفته‌ای برای الکترونیک‌های مصرفی به‌شمار رود،‌ اما شرکت ژاپنی فوجیتسو تصمیم به ارائه تکنیکی پیچیده‌تر و غیرقابل نفوذ‌تر برای حفظ امنیت گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها گرفته‌است: اسکن رگ‌های کف‌دست.

این شرکت در تلاش برای توسعه اسکنر کف دست برای لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها و اسمارت‌فون‌ها است، اسکنری که کف دست را اسکن کرده و با استفاده از شبکه منحصر‌به‌فرد عروق کف دست کاربر را شناسایی می‌کند.

اسکنر دست

این ابزار ابعادی برابر اسکنر اثرانگشت دارد و از پرتوهای فروسرخ برای خواندن کف دست از فاصله پنج سانتیمتری استفاده می‌کند. از آنجایی که نیازی به لمس کردن اسکنر نیست، مانند اثرانگشت هیچ نشانه‌ای از کاربر به‌جا نمی‌ماند که قابل شبیه‌سازی باشد،‌از این رو فوجیتسو این تکنیک را نسبت به اسکن اثرانگشت بسیار ایمن‌تر و بهداشتی‌تر می‌داند.

این شرکت درحال حاضر تعدادی تبلت مجهز به این تکنولوژی را برای شرکتی به نام فوکوکا ساخته‌است و گفته می‌شود این شرکت درحال تولید اسمارت‌فون‌هایی است که دارای چنین اسکنرهایی خواهند بود.

این شرکت از سال‌ها پیش مطالعه و تحقیق درباره این تکنولوژی را آغاز کرده‌است و در سال 2012 فوجیتسو با همکاری بانک اوگاکی کیوریتسو اسکنرهای کف دست را در 10 دستگاه خودپرداز در ژاپن نصب کرد.

کد خبر 252792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز