سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سال گذشته بیش از یک میلیارد اسمارت‌فون در سرتاسر جهان به فروش رفته‌اند درحالی که سامسونگ در میان دیگر شرکت‌های بزرگ جهان بیشترین سهم فروش را از آن خود کرده‌است.

اسمارت‌فون

براساس گزارش BBC، براساس گزارش شرکت تحقیقاتی IDC سال گذشته 1.004 میلیارد اسمارت‌فون به فروش رسیده‌است، رقمی که نسبت به سال گذشته 38.4 درصد افزایش یافته‌است.

در این میان شرکت سامسونگ بیشترین بخش این فروش را به خود اختصاص داده‌است و در پی آن شرکت اپل و هوآوی قرار گرفته‌است. اسمارت‌فون‌ها بیش از نیمی از 1.8 میلیارد گوشی موبایلی که در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند را تشکیل داده‌اند.

به گفته شرکت IDC این اولین باری‌است که فروش اسمارت‌فون‌ها در عرض یک سال از مرز یک میلیارد‌ گذشته است. ریان ریث مدیر برنامه شرکت IDC نمایشگرهای بزرگ و قیمت پایین را عامل افزایش میزان فروز اسمارت‌فون‌ها می‌داند اما پایین بودن قیمت از نظر او کلیدی‌ترین عامل محبوبیت اسمارت‌فون‌ها است. براساس مطالعات این شرکت،‌ در چین و هندوستان اسمارت‌فون‌های 150 دلاری بیشترین بخش فروش اسمارت فون‌ها را تشکیل می‌دهند.

با این‌همه بازار اپل رو به رکود گذاشته‌است و نسبت به گذشته رشدی کند‌تر را از خود نشان می‌دهد. از میان اسمارت‌فون‌های به فروش رسیده در سال گذشته 31.3 درصد از آنها به شرکت سامسونگ، 15.3 درصد به شرکت اپل،4.9 درصد به شرکت هوآوی،‌ 4.8 درصد به شرکت LG و 4.5 درصد به شرکت لنوو اختصاص داشته‌اند.

کد خبر 247502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز