شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: نرم افزار مبتنی بر موبایل با امکانات کامل شهر تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تولید شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش همشهری، دراین نرم‌افزار بخشی از اطلاعات پرتال شهر تهران، مانند نقشه شهر تهران، اطلاعات شهری یا کتاب‌های الکترونیک مانند نهج‌البلاغه به‌صورت آفلاین در دسترس بوده و روی گوشی نصب می‌شود. البته بخشی از آن به‌منظور دریافت اطلاعات به‌روز شده به‌صورت برخط (آنلاین)، ازطریق اینترنت (GPRS) قابل استفاده است. به‌منظور راحتی کاربران در استفاده از این محصول، هر یک از نرم‌افزارها در دسته‌بندی‌هایی متناسب با نوع کارکرد، همراه با راهنما قرار گرفته‌اند. دسته‌بندی‌ها درنسخه اولیه این نرم‌افزار به تفکیک زیر هستند؛

1- اطلاع‌رسانی: این بخش شامل موارد زیر است:
الف - اطلاعات بورس: در این بخش اطلاعات روزانه مربوط به بورس اوراق بهادار برای علاقه‌مندان قابل دسترسی بوده و اطلاعات آن از طریق سایت‌های معتبر بورس به‌روزرسانی می‌شود؛ ب - اطلاعات ارز و طلا: قیمت رسمی ارز و طلا در این بخش برای کاربران قابل دسترسی است و اطلاعات مربوط به آن از طریق سایت‌های معتبر طلا و ارز به‌روزرسانی می‌شود؛ ج - آب و هوا؛ د - اوقات شرعی

2- اطلاعات شهر: با توجه به گزینه‌های مطرح شده در این بخش، اطلاعات مربوط به اماکن، قوانین و مقررات شهری و شاخص‌های مختلف، آماری بوده که از طریق بانک اطلاعاتی شهرداری یا درگاه شهرداری به‌روزرسانی می‌شود. یادآوری می‌شود که شاخص‌های آماری از سال 1387به بعد قابل مشاهده خواهد بود.این بخش شامل قوانین و مقررات شهری، اطلاعات ورزشی، تلفن‌های ضروری، شاخص‌های آماری جمعیت، بهداشت، حمل‌ونقل و محیط‌زیست است.

3- ارتباط جمعی: الف- اخبار: در این بخش گزیده‌ای از اخبار شهرداری تهران و اخبار همشهری موجود است؛ ب - پیام‌رسان: این بخش از ارتباط جمعی برای گفت‌وگوی بیش از 2کاربر بوده که با محدودیت مکانی و از طریق بلوتوث، کاربران می‌توانند با هم گفت‌وگو کنند.

4- خدمات الکترونیک: جهت استفاده از سرویس‌های این گروه، پیامی برای دریافت تأیید کاربر به‌منظور استفاده از سرویس‌های خدمات الکترونیک فرستاده می‌شود و پس از آن، با ورود کد امنیتی «حروف یا اعداد مشاهده شده» استفاده از سرویس‌ها مقدور می‌شود. البته اعتبار استفاده از آن به‌مدت 20دقیقه خواهد بود.

الف - سامانه1888: در این بخش امکان دسترسی به سامانه و ارسال پیام‌های انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری تهران فراهم شده است؛ ب - جست‌وجوی متوفیان بهشت‌زهرا: در این بخش با واردکردن اطلاعات شناسایی متوفی، می‌توان از آدرس قطعه، ردیف و شماره قبر و همچنین زمان فوت متوفی اطلاع کسب کرد؛ ج- سامانه137: از طریق این سامانه امکان دسترسی به مرکز سامانه مدیریت شهری شهرداری تهران برای رسیدگی به مشکلات و معضلات مختلف شهروندان در حوزه شهری و شهرداری فراهم شده است؛ د - وضعیت پرونده شهرسازی؛ هـ - فیش حقوقی کارکنان شهرداری؛ و - میزان بدهی عوارض خودرو: در این بخش میزان بدهی عوارض خودروی شهروندان قابل دسترسی است؛ ز - عوارض پرداخت‌شده نوسازی و پسماند.

5 - گردشگری شهر: در این بخش کاربر می‌تواند با دیدن عکس‌های موجود به‌صورت مجازی در اماکن مختلف گردش کند.
از جمله برنامه‌های آتی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ارائه نسخه تحت‌محیط اندروید، ویندوز و اپل این نرم‌افزار است که بدون استفاده از برنامه واسط، قابل استفاده در محیط‌های نامبرده باشد. مردم می‌توانند نرم‌افزار مذکور را از سایت اینترنتی شهرداری تهران به آدرس زیر به‌صورت رایگان دانلود کنند: http://tmicto. tehran. ir

کد خبر 241576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز